Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:34:01 GMT

تداوم بارش برف برف و باران در آخرین روز سال

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۱۶۶

تداوم بارش برف برف و باران در آخرین روز سال

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی سه روز آینده بارش برف موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی شمال شرق و همچنین البرز مرکزی و شرقی خواهد شد بنابراین به هموطنان توصیه می کنیم هنگام تردد در این مناطق احتیاط کنند.

«احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور، گفت: امروز در ساحل دریای خزر، شمال شرق و استان های واقع در ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی  و برخی مناطق شمال غرب بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: سامانه بارشی روز پنجشنبه در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق و تا حدی شرق کشور و روز جمعه نیز در شمال شرق فعال خواهد بود و باعث بارش برف و باران در این مناطق خواهد شد.

 

وی دریای خزر، نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز را امروز مواج پیش بینی کرد و گفت: طی سه روز آینده بارش برف موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی شمال شرق و همچنین البرز مرکزی و شرقی خواهد شد بنابراین به هموطنان توصیه می کنیم هنگام تردد در این مناطق احتیاط کنند.

 

وظیفه ادامه داد: امروز در ارتفاعات البرز و در استان های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید خواهیم داشت.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: طی روز پنجشنبه نیز در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی،  ارتفاعات  البرز در استان های  مازندران، گلستان و سمنان بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید پیش بینی می شود.

 

وی تصریح کرد: به سازمان ها و ارگان های ذی ربط توصیه می کنیم تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده ای به ویژه گردنه های کوهستانی این مناطق بیاندیشند و به مسافرین محترم هم توصیه می کنیم با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره هوای تهران نیز در روزهای آغازین بهار گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران پیش بینی می شود و دمای هوای تهران در این روز بین 4 تا 10 درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

 

وظیفه با بیان اینکه آسمان تهران در روز اول فروردین نیمه ابری در بعضی ساعات ابری و بارش پراکنده و وزش باد را خواهد داشت، گفت: آسمان تهران روز جمعه صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان چهارشنبه سوری ایام نوروز خبرگزاری دیدار با مراجع اعتکاف عید نوروز محمد جواد ظریف شهرستان آران و بیدگل پیش بینی آب و هوا بارش برف و باران سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی برای چهارمین روز متوالی شاهد بارش رحمت الهی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بارش باران در روزهای اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز، دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این سامانه تا بعد از ظهر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و تگرگ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، مه‌گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی تاکید کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 751019

دیگر خبرها

  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • بارش باران در خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد