Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:05:03 GMT

هشدار روسیه درباره مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۲۲۷

هشدار روسیه درباره مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا

به نقل از راشا تودی، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اعلام کرد که به واشنگتن درباره سوءاستفاده از کمک‌های بشردوستانه به کاراکاس به عنوان بهانه‌ای برای دخالت در این کشور هشدار داد و تأکید کرد که مسکو از منافع خود در ونزوئلا محفاظت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: ما قویا به طرف آمریکایی علیه هرگونه توسل به نیروی نظامی تأکید کردیم. این امر شامل هشدار ما علیه مداخله نظامی گسترده هم می‌شود؛ موضوعی که امکان تحقق آن را با توجه به نوع رفتار طرف آمریکایی در سال‌های اخیر، نمی‌توان رد کرد.

«سرگئی ریابکوف» در این باره افزود: چطور می‌توان دولت ونزوئلا را به خاطر سوءمدیریت محکوم کرد و همزمان این دولت را از دارایی‌های بزرگ آن محروم کرد؟ از بحران انسانی در ونزوئلا نباید برای مقاصد سیاسی سوءاستفاده کرد و باید تحریم‌ها علیه ونزوئلا برداشته شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: تفاوت‌ها (میان روسیه و آمریکا) بسیار زیاد است و در برخی جنبه‌ها از قبیل: عدم به رسمیت شناختن خوان گوایدو (رهبر شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا) به عنوان رئیس‌جمهور موقت، این تفاوت‌ها بنیادین است.

وی در پایان تصریح کرد که در این دیدار مسکو و واشنگتن نتوانستند درباه حل و فصل بحران جاری در ونزئلا به اجماع نظری دست یابند، اما وی بهتر توانست مواضع طرف آمریکایی را درک کند.

گفتنی است، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیروز سه شنبه با «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در رم ایتالیا با هم دیدار کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ریابکوف مداخله نظامی آمریکا ونزوئلا وزیر خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش راشاتودی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک‌های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود.

به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته‌های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک‌های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می‌کند و راه را برای عملیات‌های جنگی آینده هموار می‌کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک‌های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه