Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان از بعد ازظهر دیروز/سه شنبه/ شاهد بارش شدید برف و کولاک بود که لغزندگی جاده در محورهای مواصلاتی تکاب از جمله محور تکاب - شاهین دژ و تکاب - دو راهی ایرانخواه را در پی داشت.
حبیب الله شیوخی با اشاره به باز بودن جاده های تکاب با وجود بارش برف افزود: شب گذشته به علت کولاک شدید و کاهش دید افقی تردد در گردنه های سخت گذر محور تکاب - دو راهی ایرانخواه به سختی امکان پذیر بود و مه غلیظ نیز بامداد امروز محورهای تکاب - شاهین دژ و تکاب - تخت سلیمان را فرا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه راهداران جاده ای تکاب به صورت مستمر محورهای مواصلاتی این شهرستان را برف روبی کردند، اظهار داشت: جاده های منتهی به تکاب شب گذشته و بامداد امروز به موقع بازگشایی شد و رانندگان و مسافران نوروزی که در این محورها در حال تردد بودند، به سلامت راهی شدند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب ادامه داد: مسافران و گردشگران نوروزی که قصد سفر به تکاب و مجموعه تخت سلیمان را دارند، پیش از تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان از وضعیت جاده ها اطلاع یافته و تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
شیوخی گفت: با توجه به تداوم بارش برف تا فردا /پنجشنبه/ و احتمال کولاک در گردنه های سخت گذر محور تکاب - ایرانخواه و گردنه مایین بلاغ در محور تکاب - شاهین دژ لازم است مسافران نوروزی از تردد شبانه در این محورها خودداری کنند.
وی بیان کرد: راهداران و نیروهای پایگاه های اورژانس و امداد و نجات جاده ای تکاب با تجهیزات لازم در محورهای مواصلات تکاب مستقر شده و برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی آماده هستند.
به گزارش ایرنا، تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و زمستان هایی سخت و طولانی دارد به طوری که در فروردین ماه نیز این شهرستان شاهد بارش برف و سرمای زمستانی است.
تکاب به دلیل وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و بیش از 170 اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی از شهرهای گردشگر پذیر آذربایجان غربی به شمار می رود و هر ساله در ایام عید نوروز پذیرای مسافران و گردشگرانی از شهرهای مختلف کشور است.
7514/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان غربی خدمات رسانی به مسافران زمستان مسافران نوروزی مسافران و گردشگران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان‌غربی حاکم خواهد شد که در برخی مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

وی اضافه کرد: این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از فردا به تدریج از غلظت گرد‌و‌غبار در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۸ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای ۷ ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس