Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: آلایندگی سه واحد پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه شازند بر اراک و خنداب هم تاثیردارد و باید این عوارض با سهم ۴۶ درصد برای شازند، ۴۴ درصد اراک و ۱۰ درصد خنداب توزیع شود. ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

رقیه یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به عوارض آلایندگی سه واحد صنعتی پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه اظهار داشت: شهرستان شازند از عوارض آلایندگی سه واحد صنعتی نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه استفاده می‌کند، البته پتروشیمی یک سالی می‌شود که دیگر عوارض آلایندگی نمی‌دهد و بیشتر بحث نیروگاه و پالایشگاه مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق قانون واحدهای تولیدی و صنعتی که نفوذ آلایندگی آنها از محدوده یک شهر بیشتر است باید میزان منابعی که از عوارض آلایندگی آنها به دست می‌آید هم بین شهرستان‌ها تقسیم شود.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی از آنجا که با شهرستان اراک فاصله بسیار کمی دارند و طبق مطالعات انجام‌شده، باد غالب به گونه‌ای است که بسیاری از آلایندگی هوا را این واحدها وارد اراک می‌کنند، در جلساتی که تشکیل شد و براساس آئین‌نامه‌ای که خود سازمان برنامه مشخص کرد و نظراتی که محیط زیست در رابطه با آلودگی این سه واحد بر روی شهرستان اراک، خنداب و شازند داد، سهم این آلایندگی را مشخص کردیم.

یادگاری بیان کرد: 46 درصد این عوارض آلایندگی را شازند، 44 درصد را اراک و 10 درصد را شهرستان خنداب می‌گیرد که توزیع آلایندگی به نسبت همین درصدها است.

اصفهان| هیچ مبلغی در 3 سال گذشته بابت عوارض آلایندگی به شهرضا پرداخت نشده استمعاون وزیر کشور در اسلامشهر: عوارض آلایندگی مطالبه جدی کلانشهرها استهشدار نماینده اراک نسبت به بدهی 200 میلیارد تومانی عوارض آلایندگی پالایشگاه شازند

وی ادامه داد: عوارضی که در سال‌های گذشته گرفته شده براساس تفاهم‌نامه‌ای که 20 درصد اراک، 70 درصد شازند و 10 درصد سهم خنداب بوده، محاسبه شده است و این تفاهم در جلسه‌ای انجام شده و براساس این چون آن زمان پتروشیمی هم بوده، آلایندگی بیشتری داده می‌شده و به دنبال آن این رقم‌ها گرفته شده است.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی عنوان کرد: عوارض آلایندگی، عوارضی است که تنها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داده می‌شود، اینها هم می‌توانند در یک‌سری موارد خاص مثل بهبود عبور و مرور شهری این مبالغ را هزینه کنند.

یادگاری اضافه کرد: بیشتر نظارت این کار با مدیریت شهری و روستایی معاونت عمرانی استانداری است، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نظارت این موضوع نقشی ندارد، البته گاهی ورود می‌کنیم و پروژه‌ها را می‌گیریم که این مبالغ در کجا هزینه می‌شود اما نظارت اصلی آن با دفتر امور شهری برای شهرها و دفتر امور روستایی برای روستاها است.

وی افزود: مبالغ گذشته به دهیاری‌ها رفته و مطمئنا بخش زیادی از آن برای عمران و آبادانی روستاها هزینه شده، اما چون موارد هزینه آن محدود است، دهیاری‌ها مانند شهرداری‌ها هستند و نمی‌توانند در راه روستایی، آب روستایی یا موارد دیگر این مبالغ را هزینه کنند که این محدودیت یک‌مقدار بازدارنده بوده و مانع از هزینه‌کرد این آن در اولویت‌های شهری یا روستایی می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند