Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کمپ سلامت نوروزی اورژانس در منطقه قوری چای آزادراه کرج-تهران، اظهار داشت: خوشبختانه سه هزار پایگاه اورژانس و ۶۰۰ کمپ سلامت نوروزی اورژانس در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها و نقاط حادثه خیر کشور به مردم و مسافران خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پایگاه‌های اورژانس، آمادگی کامل و بالایی در ارائه خدمات به مردم دارند و در این زمینه برای ما و مردم، نگرانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدوارم سال آینده شاهد به حداقل رسیدن بیماری‌ها در کشور باشیم و وزارت بهداشت برنامه‌های مهمی در مورد آموزش‌های همگانی در کاهش بیماری‌های غیرواگیر، اجرای نظام ارجاع، تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و توسعه پزشکی خانواده دارد.

نمکی از تکمیل پرونده الکترونیک سلامت در بهار سال آینده خبر داد و گفت: در ۵ استان کشور پرونده الکترونیک سلامت تا فروردین و اردیبهشت تکمیل می‌شود و در سایر دانشگاه‌ها نیز امیدواریم آن را با توجه به انتخاب مدیر پروژه پرونده الکترونیک سلامت، تا پایان بهار به سرانجام برسانیم.

وی تاکید کرد: به رغم تحریم‌های ظالمانه به مردم مژده می‌دهیم که مشکلی در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده نداشته باشیم.

وزیر بهداشت از دوشیفته شدن مراکز بهداشتی و درمانی در سال آینده خبر داد و گفت: مراکز بهداشتی و درمانی یک شیفته در سال آینده برای دسترسی بیشتر مردم به خدمات، دوشیفته کار خواهند کرد و تا پایان روز به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز علاوه بر فعالیت داروخانه‌های شبانه روزی، تعداد داروخانه‌های بیشتری فعالیت خواهند داشت.

وزیر بهداشت در حاشیه این برنامه به تعرفه‌های پزشکی سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در سالیان اخیر، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی مطابق وعده قبلی، پیش از آغاز سال جدید در هیأت دولت به تصویب رسید.

نمکی اظهار داشت: روز دوشنبه در آخرین جلسه هیأت وزیران در سال ۹۷، موضوع تعرفه‌های تشخیصی و درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مصوب شد که تعرفه‌ها در بخش دولتی بطور میانگین ۱۰ و در بخش خصوصی ۱۳ درصد رشد داشته باشد.

وی افزود: افزایش تعرفه‌های پزشکی سال ۹۸ کمتر از نرخ تورم سالیانه خواهد بود، اما با نشست‌های متعددی که با همکاران بخش خصوصی داشتیم و همدلی و همراهی این عزیزان، توافق شد بنا بر جمیع شرایط، سال ۹۸، سال سودآوری برای مراکز درمانی بخش خصوصی نمی‌تواند باشد و بخش خصوصی در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی، با مردم همراهی خواهند کرد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: افزایش تعرفه بخش خصوصی، حداقل رشد ممکن و لازم را داشته است که دچار بحران در پرداخت هزینه‌ها نشود و سال ۹۸ را با چالش کمتر و البته گذشت از بخشی از عوائد خود سپری خواهند کرد

کد خبر 4572693 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید نمکی پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اولین رویداد ملی جایزه معماری شیخ بهایی با اشاره بر تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان، گفت: طی سال‌های اخیر با برای تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان با چالش مواجه بودیم و سال‌های گذشته مشکلات متعددی که تبعات اجتماعی در این زمینه در پی آن وجود داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه تاکید کرد: همچنین از سوی دیگر در نظام فنی و اجرایی در زمینه نظام تعرفه گذاری مشکلی وجود نداشت که سال‌های متعددی این موضوع قانونی خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در راستای تعیین حق‌الزحمه «مهندسان سازمان نظام مهندسی»، عنوان کرد: هرساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود داشته که به دلیل وجود قوانین و مقررات ملی ساختمان است و از سوی دیگر مبحث روش تعیین تعرفه چالش برانگیز و از ۱۸ سال گذشته تاکنون این مقررات بازنگری نشده است.

شکیب با بیان اینکه تعرفه حق‌الزحمه مهندسان براساس هزینه ساخت تعیین می‌شود، تصریح کرد: فرمول محاسبه تعرفه حق‌الزحمه هیچ تطابقی با هزینه ساخت واقعی ندارد؛ برهمین اساس از سال (۱۴۰۱) درخواست بروزرسانی نرخ تعرفه را به سازمان مربوطه ارجاع دادیم.

وی در خصوص میزان مبلغ افزایش حق‌الزحمه مهندسان در سال‌جاری، گفت: تا بدین لحظه رقم دقیقی در این زمینه مشخص نشده و باید تعرفه مهندسان به اندازه تعرفه سازمان نظام پزشکی ۴۰ درصد یا برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵ درصد لحاظ شود. البته ناگفته نماند بر مبنای هزینه ساخت باید ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

این مسؤول عنوان کرد: براساس شرایط فعلی کشور، جامعه مهندسی توقع دارد تا میزان افزایش نرخ حق‌الزحمه طبق نظام پزشکی یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

رونق ساخت ساختمان با معماری‌های با شکوه در کشور

همچنین در ادامه این رویداد، علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت: در دهه‌های اخیر ارمغان خلاقیت معماران دور از دسترس قرار گرفته و جلوه آفرینش ساخت و ساز به چشم نمی‌رسد؛ ایران نیاز دارد تا مجدد ساختمان‌های با شکوه مانند ساختمان‌های قدیمی ساخته شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه تاکید کرد: معماران باید از چهارچوب قوانین تکراری ساخت ساختمان‌های مکعبی و مستطیلی خارج شوند تا از گونه‌های نوین ساخت و ساز بهره‌مند شوند.

این مسؤول عنوان کرد: یکی از دلایل عمده که موجب دامن زدن به این موضوع می‌شود، حق‌الزحمه است. نظام تعرفه گذاری مسیر خلاقیت و شکوفایی معماران را منحرف کرده و قانون‌گذار باید قانون تعرفه گذاری را تعلیق کند و این اتفاق نیازمند مطالبه جمعی فعالان این صنعت است.

کریمی آنچه در پایان خاطر نشان کرد: ساخت ملک‌های خوش طرح نیازمند سرمایه بوده؛ قطعاً با قیمت‌گذاری‌های دستوری موج خلاقیت معماران شکوفایی نخواهد داشت.

کد خبر 6088762 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور