Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل ۹۰مجلس گفت: متاسفانه در قوای مختلف به بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی آن طور که شایسته بود، توجه نشد؛ از سوی دیگر متاسفانه آنگونه که شایسته است ما فرهنگ خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی را نهادینه نکرده‌ایم و این نقطه ضعف مربوط به امروز و دیروز هم نبوده، بلکه سالهاست که در این زمینه مشکل داریم و فرهنگ سازی نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود محمدی در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به مهمترین برنامه‌های انجام شده در سال جاری اظهار کرد: فعالیت‌هایی همچون پیگیری بازآفرینی بافت فرسوده به ویژه با محوریت امامزاده‌ها، پروژه آب رسانی از سد طالقان به 14شهر و 194روستا، احداث راه قزوین- الموت به تنکابن و کلاچای، دوخطه شدن راه آهن قزوین به تهران و زنجان و راه آهن قزوین به رشت که اخیرا افتتاح شد و همچنین به شتابگر ملی و تقویت فضاهای درمانی و بیمارستانی جزو اقدامات مهم سال جاری است.

وی عنوان کرد: برای سال 98 نیز ادامه برنامه‌های تدوین شده و حرکت تا به نتیجه رساندن آنها که موجب تعالی و رشد استان و حوزه انتخابیه شود، انجام خواهد شد و در کنار آن نیز حل مسائل و مشکلاتی که در استان وجود دارد و رسیدگی به مشکلات مردم در راس فعالیت‌ها و برنامه‌هایم قرار دارد.

همه ما باید معتقد به حمایت از تولید داخل باشیم

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید ملی گفت: اقدامات متعددی در این زمینه صورت گرفت که حضور پررنگ در شرکت‌ها و کارخانجات به ویژه شرکت‌هایی که در شرایط نامطلوبی قرار داشتند و پیگیری برای حل مشکلات آنها و پیگیری حل مشکلات شرکت‌های قطعه ساز از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: انعقاد جلسات متعدد با وزرا و معاونین وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، رییس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و غیره جهت پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استان و برگزاری جلسات متعدد با تشکل‌های کارگری و کافرمایی از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس عنوان کرد: ارائه طرح‌ها و تصویب قوانین در راستای حل معضلات تولیدکنندگان و رفع موانع تولید و تلاش برای بهبود وضع محیط کسب و کار، تصویب اختصاص اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز برای ایجاد اشتغال و مشاغل روستای و خانگی و پیگیری مشکلات صادرکنندگان استان بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که رسیدن به اهداف مربوط به شعار سال نیازمند همکاری جدی قوای سه گانه و داشتن روحیه بسیجی و اقدامات جهادی و فرهنگ سازی عمومی است؛ علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته با اهدافی که مقام معظم رهبری با طرح اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی مدنظر داشتند بسیار فاصله وجود دارد و نیازمند تلاش بیشتر و جدی‌تر است.

تولیدکنندگان داخلی به ارتقاء کیفیت تولیدات و رقابت پذیری در بازار توجه جدی کنند

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: بی‌تردید هدف مقام معظم رهبری از طرح شعار هر سال این است که نسبت به این شعار به عنوان مهمترین اولویت کشور نگاه شود و توجه به آن فقط در حد شعار باقی نماند بلکه همه چه مسئولان و چه مردم در عمل آن را مدنظر قرار دهند.

این مسئول تاکید کرد: مقام معظم رهبری شعار هر سال را بر اساس نیازها و ضروریات کشور و مقتضیات روز جامعه تعیین می‌کنند و لزوم توجه به آن باید جزو اولویت‌ها باشد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در قوای مختلف به بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی آن طور که شایسته بود، توجه نشد؛ از سوی دیگر متاسفانه آنگونه که شایسته است ما فرهنگ خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی را نهادینه نکرده‌ایم و این نقطه ضعف مربوط به امروز و دیروز هم نبوده، بلکه سالهاست که در این زمینه مشکل داریم و فرهنگ سازی نکرده‌ایم.

محمدی تصریح کرد: همه ما باید معتقد به حمایت از تولید داخل باشیم و تا این اعتقاد نباشد، قطعا مردم همچنان فکر می‌کنند کالای خارجی از لحاظ مرغوبیت و کیفیت بهتر است و نسبت به خرید این کالاها اقبال نشان می‌دهند.

وی در پایان گفت: البته تولیدکنندگان داخلی نیز باید در راستای حرکت مردم، نسبت به ارتقاء کیفیت تولیدات خود و رقابت پذیری در بازار توجه جدی داشته باشند. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مدیریت اجرایی استان خود را مدیون مردم می‌داند و باید نسبت به آنها باید تعهد داشته باشیم.

محسن افشارچی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نهاد شورا اصلی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی بوده و جایی است که اگر قرار باشد در حوزه تحزب رشد داشته باشیم قطعا مجموعه شوراها بخش نخست کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: امید به شوراها زیاد است و در مدت‌زمان تشکیل آن شاهد بلوغ آن هستیم. در حوزه شوراهای شهری و روستایی در استان اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش شد تا ارزش‌افزوده شرکت‌ها در استان باشد که باعث جهش شده است و این ادامه‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: سال قبل ۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که امیدواریم این عدد به دو هزار میلیارد تومان برسد و این مقدار به اندازه بودجه عمرانی استان است.

افشارچی افزود: با توجه به اینکه درآمد ارتقا می‌یابد، برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق باشد و باید انرژی و تمرکز زیاد شود تا برای سال‌های آینده ثروت ایجاد شود.

وی گفت: سرانه بودجه شهرداری‌های استان ۳.۶ برابر شده که عدد قابل توجهی است و باید تمرکز شود علاوه بر ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تولید ثروت شود. انتظار ما این است که اعضای شورا بلندمدت برنامه‌ریزی کرده و دید بلندمدتی بر امور داشته باشند.

استاندار زنجان یادآور شد: دهیاری‌ها اوضاع نسبتا خوبی در استان دارند، ولی موضوع این است که دهیاران روستایی‌ها را به سمت تولید سوق دهند. روستاها باید مولدتر از شرایط فعلی شوند.

وی در بخش دیگری گفت: در رابطه با موضوع آب در بخش کلان پیگیر امور هستیم، ولی در بخش خرد باید خودمان کار کنیم تا بهره‌وری را در این بخش ارتقا دهیم و امسال به این موضوع همه باید توجه داشته باشند.

افشارچی خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی نوین باید در شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه عقب هستیم و باید سرعت گیرد و بخشی از کارها باید ناظر بر آینده باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح