Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - معاون رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان و مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت که برآورد اولیه خسارت بارش شدید باران دو روز گذشته در سطح 32 هزار از کشتزارهای این شهرستان، 400 میلیارد ریال است.

غلامعلی نورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: بیشتر سطح خسارت باران به کشتزارهای واقع در حاشیه رودخانه ها و دهستان 'باغلی مرامه' واقع در بخش مرکزی بوده و کشتزارها آسیب دیده شامل گندم، کلزا و جو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویا افزود: علاوه بر این، خسارت به 20 کیلومتر جاده بین مزارع، تلف شدن جوجه های در حال پرورش یک واحد مرغداری، آسیب دیدن دو واحد گلخانه تولید سبزی و صیفی، خسارت به فضای تولید نهال در سطح 30 هکتار و زیر آب رفتن چهار ایستگاه پمپاژ هم گزارش شده است.
وی گفت: اکنون کارشناسان کشاورزی این مدیریت و پنج مرکز تابعه با حضور در محل در حال آماربرداری دقیق از سطح کشتزارها و مزارع، واحدهای مرغداری و دامداری خسارت دیده هستند.
بارش شدید باران در دو روز گذشته علاوه بر آبگرفتکی مزارع کشاورزی، باعث طغیان رودخانه های منطقه از جمله گرگان رود و چهل چای و نرماب و سرریز شدن سد گلستان شد.
در دو روز گذشته مقدار بارندگی در مناطق مختلف شرق گلستان از 219 میلی متر در مینودشت تا 79.3 میلی متر در اینچه برون توسط ایستگاه های باران سنجی هواشناسی، ثبت شده است.
6204/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث آبگرفتگي مزارع گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو استان کرمانشاه، بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد.

بارش تگرگ در ساعات گذشته برخی محصولات باغی شهرستان پاوه را از بین برد و معابر روستایی را دچار خسارت کرد.

گفتنی است در پی بارش تگرگ تردد در برخی محورهای روستایی به سختی انجام می‌شد.

کد خبر 6098817

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • بارش شدید باران در پایتخت
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • سیلاب به مزارع روستای سرچاه شور خسارت زد + تصاویر
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران