Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@07:16:00 GMT

افزایش 10 درصدی تعرفه های پزشکی در سال 98

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۶۷۱۷

افزایش 10 درصدی تعرفه های پزشکی در سال 98

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از افزایش 10 درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی درمانی در بخش دولتی و افزایش 13 درصدی در بخش خصوصی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سعید نمکی در حاشیه بازدید از ایستگاه سلامت نوروزی در منطقه قوری چای آزاد راه کرج تهران، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: روز دوشنبه در آخرین جلسه هیأت وزیران در سال 97، موضوع تعرفه های تشخیصی و درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مصوب شد که تعرفه ها در بخش دولتی بطور میانگین 10 و در بخش خصوصی 13 درصد رشد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: افزایش تعرفه های پزشکی سال 98 کمتر از نرخ تورم سالانه خواهد بود، اما با نشست های متعددی که با همکاران بخش خصوصی داشتیم و همدلی و همراهی این عزیزان، توافق شد بنا بر جمیع شرایط، سال 98، سال سودآوری برای مراکز درمانی بخش خصوصی نمی تواند باشد و بخش خصوصی در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی، با مردم همراهی خواهند کرد. وزیر بهداشت تأکید کرد: افزایش تعرفه بخش خصوصی، حداقل رشد ممکن و لازم را داشته است که دچار بحران در پرداخت هزینه ها نشود و سال 98 را با چالش کمتر و البته گذشت از بخشی از عواید خود سپری خواهد کرد. وزیر بهداشت همچنین از دو نوبته شدن مراکز بهداشتی و درمانی در سال آینده خبر داد و گفت: مراکز بهداشتی و درمانی یک نوبته در سال آینده برای دسترسی بیشتر مردم به خدمات، دو نوبته کار خواهند کرد و تا پایان روز به مردم خدمت رسانی می کنند. ­دکتر ده نمکی درباره برنامه های سال بعد وزارت بهداشت گفت: برنامه های آموزش همگانی در بخش کاهش بیماریهای غیرواگیر را در دست داریم ضمن اینکه سیستم ارجاع پزشک خانواده و بویژه پرونده الکترونیک سلامت از دیگر برنامه های سال آینده خواهد بود.  وزیر بهداشت همچنین با اشاره به آمادگی 3 هزار پایگاه اورژانس در نقاط مختلف کشور و 600 اورژانس سیار در 30 کیلومتری ورودی شهرها گفت: پایگاههای اورژانس سیار نیز به طور کامل برای خدمت به مردم آمادگی دارند و مردم هیچگونه نگرانی در این بخش نداشته باشند.  وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز به همراه رئیس اورژانس کشور از پایگاه اورژانس جاده ای قوری چای بازدید کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تعرفه پزشکی افزایش قیمت سال 98 وزیر بهداشت بازدید ایستگاه سلامت نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی از صبح امروز آغاز شد که طی آن، وزیر اقتصاد و اموردارایی و وزیر ورزش و جوانان در کنار مسئولین سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل دو باشگاه و دیگر مدیران دو تیم، در این مراسم شرکت کردند.

در بحث واگذاری مالکیت سرخابی ها و طی روزهای اخیر مقرر شده بود که 85 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به ترتیب به کنسرسیومی از شرکت های پتروشیمی خلیج فارس و کنسرسیومی متشکل از 6 بانک واگذار شود. پیش از این نیز 10 درصد از سهام دو تیم در بازار بورس به مردم واگذار شده بود و ابهاماتی درخصوص پنج درصد باقیمانده نیز به وجود آمده بود.

حالا و با اعلام وزیر ورزش و جوانان، مشخص گردید که پنج درصد باقیمانده نیز قرار است که به پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شود. کیومرث هاشمی  همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود.

او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت