Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پیروان واقعی ولایت امام علی(ع) در هر عصر و زمانی عاقبت به‌خیر خواهند بود، گفت: کسی که خود  را در آغوش علی بن ابی طالب(ع) بیندازد کار خود را درست کرده است، اگر این اتفاق بیافتد امثال حججی‌ها امروز با این درجه از ایمان پدید می‌آیند.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در مراسم روز میلاد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) که در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار شد با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: رسول خدا (ص)سعی در معرفی امام علی(ع) به عنوان جایگزین خود داشت اما پذیرش آن در جامعه وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ‌پیرو این اتفاق از سوی خداوند متعال پیام آمد که «ای رسول حکم خدا را بیان کن حتی اگر مردم پذیرش آن را نداشته باشند»، خداوند متعال خطاب به رسول خود فرمودند« ای رسول تحت تاثیر اقوام و صحبت های آنها قرار نگیر زیرا آنها می خواهند تو را از تصمیمت منصرف کنند».

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: سخنان خداوند خطاب به پیامبر نشان می‌دهد که جمعیت آن زمان به دنبال دنیا بودند و خداوند به رسول خود تاکید کرد به اطرافیان گوش نکند.

حجت‌الاسلام خاموشی تاکید کرد: در روایت آمده است «کسانی که علی بی ابیطالب را قبول ندارند در آن دنیا برصورت آنها نشانه‌هایی از گداختگی وجود دارد». باید قدر نعمت را بدانیم، شکر نعمت‌ها قرار دادن آن نعمت در مسیرش است و اگر شما نعمت را از مسیرش دور کنید خدا مصائب بر شما وارد می کند.

وی افزود: در طول تاریخ، دنیا مسلمانان زیادی را به خود دیده است؛ داعش ادعای مسلمانی و حق طلبی داشت اما آنها ولایت نداشته و نعمت را از مسیرش خارج کردند، امروز ولایت نعمتی است که باید از آن بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مسلمان واقعی کسی است که بر آنچه خداوند گفته است عمل کند، خداوند به پیامبر فرمود «اگر علی را معرفی نکنی دین خود را کامل نکرده‌ای»، در همین شرایط به پیامبر(ص) بابت نعمت  حضرت علی(ع) چشم‌زخم‌ می‌زدند، حسد در قوم پیامبر(ص) زیاد بود، در همین راستا امام صادق(ع) می فرمایند « قرآن خود علی(ع) است، در جنگ صفین امام علی(ع) دید قرآن بر نیزه است و گفت قرآن من هستم اما کسی متوجه این واقعیت نشد.»

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به سوره طلاق تصریح کرد: در این سوره آمده است «برای کسانی که اهل عمل به دین نیستند وعده بدی در راه آنهاست، پس تقوا پیشه کنید». رسول محور قرائت قرآن است، رسولی که خود قرآن و علی را معرفی می کند به این معناست که علی بر حق است.

او در پایان با اشاره به اینکه پیرو واقعی علی بن ابی طالب(ع) عاقبت به خیر خواهد شد، گفت: کسی که خود  را در آغوش علی بن ابی طالب(ع) بیندازد کار خود را درست کرده است، اگر این اتفاق بیافتد امثال حججی‌ها امروز با این درجه از ایمان پدید می‌آیند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ،آیت الله حسینی با بیان اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ است ، افزود: باید از این گناه دوری کرد تا در جامعه عادی انگاری نشود و نهاد های مرتبط باید با این عمل به جد برخورد کنند.   نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر گفت: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود. وی یا اشاره به آیاتی از قران کریم و توصیه به توجه به رهنمود‌های خداوند در قران گفت: باب توبه و استغفار باز است و کسانی که توبه می‌کنند همه گناهانشان بخشیده و می‌شود و در برخی موارد نیاز به جبران هست و حق مردم باید اداشود و حق الله را باید جبران کرد. آیت الله سید نصیر حسینی در ادامه افزود: توبه تنها استغفار زبانی نیست بلکه باید قلبی و عملی باشد تا این توبه پذیرفته شود. امام جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته گفت: کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آنهاست و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد. آیت الله سید نصیر حسینی وجود امام را ضرورتی بر جامعه دانست و گفت: اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت . وجود امام برای نظام آفرینش حجت است و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است. آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع) انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداوند است که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطا‌ها مبرا و مافوق تصورات انسان هاست. وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم. آیت الله سید نصیر حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر گفت: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • ببینید | عاقبت آزادی بیان در آمریکا
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • عاقبت آزادی بیان در آمریکا + فیلم
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • از معلمان در سراسر استان کرمان قدردانی شد+ فیلم