Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وقوع برف، کولاک و سیل در کشور از تاریخ ۲۶ اسفند تا صبح امروز اظهار کرد:  ۲۷ استان آذربایجان شرقی و غربی، همدان، هرمزگان، مرکزی، مازندران، لرستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کرمان، کردستان، قم، قزوین، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، زنجان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی و رضوی، چهارمحال و بختیاری، تهران، ایلام، اصفهان و اردبیل متأثر از حوادث جوی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار نفر در ۲۶۲ شهر و روستا و محور کوهستانی طی سه روز گذشته به دلیل این حادثه امدادرسانی شده و ۳۵۰۰ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات  با اشاره به مصدومیت بیش از ۵۵ نفر به دلیل سیل و آبگرفتگی تشریح کرد: در این مدت ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند همچنین یک نفر در منطقه مه‌ولات مفقود شده که تلاش برای جست‌وجو و نجات آن ادامه دارد.

سلیمی گفت: بیش از ۱۲۰۰ خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و ۴۵۳ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه امدادرسانی ها ادامه دارد، مطرح کرد: تعداد زیادی پتو، چادر، موکت، نایلون و بسته‌های غذایی میان حادثه‌دیدگان توزیع شده و امدادرسانی در مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد

بابک محمودی افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفته و دچار آبگرفتگی شدند.  

محمودی با اشاره به ۱۳۸ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: به ۵ هزار و ۳۶۹ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۲۵ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۰۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۰۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۷۰۷ قوطی کنسروجات، ۲ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و ۵۷۶ کیلوگرم نایلون، ۶۰۴ کیلوگرم حبوبات، هزار و ۴۸۴ تخته پتو، ۷۲۰ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹ بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۴ ست شست‌وشو، ۸۹ ست بهداشتی، و ۴۶ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین افراد توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد :۲۴۲ تیم عملیاتی متشکل ۸۸۱ نفر امدادگر و نجات‌گر در این عملیات حضور و به مردم این مناطق امدادرسانی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی