Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مشاور وزارت بهداشت از هموطنانی که در مناطق مستعد سیل و آبگرفتگی سکونت دارند، خواست در مواقع اضطراری و برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و گرفتن دستورات لازم به رادیو، تلویزیون و یا اعلام بلندگوهای عمومی گوش دهند.

به گزارش ایرنا، مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به مدیریت کاهش خطر بلایا همزمان با وقوع سیل در نقاطی از کشور اقدامات و برنامه های لازم برای کاهش صدمات و خسارات حین وقوع سیل را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمد اسماعیل مطلق» با اشاره به وقوع سیلاب های متعدد در همه سال ها در کشور اظهار داشت: لحظه‌ای که تشخیص دادید سیلاب در حال شکل‌گیری است، خیلی سریع عمل کرده و به مناطق مرتفع‌تر بروید و خود را نجات دهید، زیرا فقط دقایقی فرصت دارید.
وی گفت: اگر خانه شما در محل مرتفعی است و خطر آب‌گرفتگی شما را تهدید نمی کند، نیاز به خروج از منزل نیست وگرنه مناطق کم‌ ارتفاع را سریعاً ترک کرده و به مناطق مرتفع که دور از رودخانه‌ها و نهرها است، بروید.
مطلق توصیه کرد: برای جلوگیری از ورود آب به منزل می‌توان از کیسه‌های شن استفاده کرد؛ کیسه‌ها را متناسب با ارتفاع سیلاب و با فاصله از دیوارِ در معرض سیل روی هم چید.
مشاور وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد که اگر از طریق رسانه های عمومی دستور تخلیه از محلی داده شد، فوراً این کار را انجام دهند.
وی اظهار داشت: اگر دستور تخلیه داده شد برای تخلیه منزل خود زمان دارید، اشیاء گران قیمت را به طبقه‌های بالاتر منزل برده، درها را قفل کنید. وسایل داخل حیاط را به داخل منتقل و یا به جای مطمئنی حمل کنید.
وی افزود: جریان آب، برق و گاز را برای اجتناب از آتش سوزی، برق‌گرفتگی و انفجار قطع کنید. ممکن است مراکز سوخت ‌رسانی و پمپ بنزین‌ها در موقع سیلاب قادر به ارائه خدمات نباشند، بنابراین مطمئن شوید که در مخزن سوخت اتومبیل به مقدار کافی بنزین وجود دارد.
مطلق گفت: در هنگام تخلیه از مسیرهای اعلام ‌شده حرکت کنید؛ سعی کنید از میان‌برها حرکت نکنید، چرا که ممکن است مسدود شده باشد.
وی افزود: از مسیر فاضلاب‌ و جویبارهای به ظاهر آرام دوری کنید، بخاطر داشته ‌باشید جویبارها، کانال‌های فاضلاب و تنگه‌ها نیز می‌تواند ناگهان دچار سیل شود.
مشاور وزارت بهداشت اظهارداشت: قبل از اینکه زمان را از دست دهید و جاده‌ها و مسیرهای خروجی غرقاب شود، حرکت خود را شروع کنید. در هنگام حرکت به اخطارها و اخبار مربوط به مسیرهایی که دچار آب‌گرفتگی شده‌اند، توجه کنید.
وی افزود: مسیر حرکت خود را به همسایه‌ها و نزدیکانتان اطلاع دهید. در آب جاری، راه نروید چرا که 15 سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث برهم خوردن تعادل شما شود؛ اگر مجبورید در آب حرکت کنید، از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند. برای اینکه از استحکام زمین جلوی پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوب دستی استفاده کنید. در منطقه سیل‌زده رانندگی نکنید.
مطلق گفت: اگر سیل اطراف خودروی شما را فراگرفت، خودرو را رها کنید و به یک منطقه مرتفع بروید و گرنه جریان سیل شما و خودرویتان را خیلی سریع با خود می‌برد. هیچگاه به تنهایی در یک ناحیه سیل‌زده، به این طرف و آن طرف نروید، اگر پیاده هستید، از نقاطی که در آن سطح آب از زانو بالاتر است عبور نکنید. و هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکنید.
اجتمام 1417*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت سيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در کارگروه سلامت شهرستان همدان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، اظهار کرد: وضعیت کشور در ارتقای امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای همسطح خود نیست و در منطقه نیز پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت مردمی، هفت پایگاه سلامت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان همدان احداث شده و بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار همدان ادامه داد: امسال و در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و به امید خدا خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت یک امر مستمر است و تنها مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی، اقدام جدی و فوری داشته باشند.

کد خبر 747840

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • پیگیری وضعیت ساخت پل ورودی آرادان
  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان