Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@06:10:57 GMT

اقلیتی در نیوزیلند، عقیده مهاجم به دو مسجد را دارند

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۷۷۲۴

به گزارش فارس، ظهر جمعه ۲۴ اسفند ماه به وقت محلی رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» خبر دادند.

حدود دویست نفر در حال ادای نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آنها آتش گشودند و در پی آن، ۵۰ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

«جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند امروز چهارشنبه گفت که از لحظات نخست قتل عام در دو مسجد در این کشور، در راستای فراهم کردن یک محیط امن برای مسلمانان در مساجد این کشور فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آردرن به شبکه خبری «الجزیره» گفت که رسانه‌های این کشور، جمعه آینده مستقیما اذان (مساجد) را پخش خواهند کرد و مراسم یادبودی برای قربانیان این فاجعه برگزار خواهد شد.

وی کشتار کرایست‌چرچ را «عمل تروریستی فردی و شوکه‌کننده» دانست که «گروهی از نیوزیلندی‌ها را هدف قرار داد که در یک مکان امن، برای [اقامه] نماز تجمع کرده بودند».

نخست وزیر نیوزیلند ایدئولوژی شخص مهاجم، را محکوم و آن را رد کرد.

آردرن درباره بازگرداندن پیکر افراد کشته شده، با بیان اینکه این مسئله، اولویت مقامات نیوزلندی است، گفت که «از تعالیم دین اسلام در خصوص دفن جنازه اطلاع داریم و با رهبران اقلیت مسلمان همکاری خواهیم کرد تا به خواسته‌های خانواده‌های قربانیان احترام بگذاریم».

وی با بیان اینکه احتمالا در مراسم یادبود قربانیان این دو مسجد، رهبرانی از کشورهای دنیا حضور خواهند داشت، اعتراف کرد، اقلیتی در این کشور وجود دارد که همان ایدئولوژی شخص مهاجم را دارد.

نخست وزیر نیوزیلند، مسئولان این کشور را مسئول حفظ وجهه این کشور دانست و اعلام کرد که ابراز همدردی وی با قربانیان این حادثه تروریستی، برخاسته از ارزش‌های نیوزیلند و در راستای مقابله با افراد افراطی جریان راستگرا یا هر جریانی است که ارزشهای نیوزیلندیِ مخالف خشونت و افراط‌گرایی را نمی‌پذیرند.

آردرن در ادامه اظهار داشت که از همان لحظه نخست حادثه مذکور، صفت تروریسم را به شخص مهاجم اطلاق کرد؛ «زیرا آنچه وی انجام داد، عملیات تروریستی مستقیم عمدی علیه مسلمانان کشور بود و توصیف مناسبی از حادثه بود».

وی در پایان اعلام کرد که دولت نیوزلند، قوانین تملک سلاح را اصلاح خواهد کرد؛ زیرا در این خصوص خلأهایی وجود دارد که از آن برای حمله مذکور استفاده شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های قبل که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند و با این روش از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان افزود: هموطنان توجه داشته باشند با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است.

 به دانش آموزان و داوظلبان کنکور هشدار داده می‌شود فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران سایبری را نخوردند و به هیچ وجه اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • ژاوی داغ کرد: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید