Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@00:33:46 GMT

فنلاند؛ شادترین کشور جهان نام گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۱۲۲

فنلاند؛ شادترین کشور جهان نام گرفت

سازمان ملل روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که فنلاند برای دومین سال پیاپی، عنوان شادترین کشور جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این کشور اسکاندیناوی پنج میلیون و 500 هزار نفری در راس تحقیق سازمان ملل در مورد شادترین کشورهای جهان قرار گرفت.

در این تحقیق، از مردم 156 کشور مختلف جهان در مورد درکشان از شادی پرسش شد، ضمن اینکه معیارهایی چون عمر متوسط، درآمد و حمایت اجتماعی نیز در این مطالعه، مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر فنلاند، دیگر کشورهای اسکاندیناوی و همچنین هلند، سوئیس، کانادا، نیوزیلند و اتریش، در فهرست 10 کشور اصلی شاد جهان قرار گرفتند.

به رغم مشکلات سیاسی ایجاد شده در انگلیس به واسطه برگزیت، این کشور با صعود چهار رتبه ای در این فهرست، جایگاه پانزدهم کشورهای شاد جهان را به خود اختصاص داد.
اما آمریکا سیر نزولی سال های اخیرش را ادامه داد و با یک پله سقوط به جایگاه نوزدهم کشورهای شاد جهان دست یافت.

در گزارش سازمان ملل، غیرشادترین کشور دنیا، سودان جنوبی نام گرفت. براساس اعلام سازمان ملل، 60 درصد از مردم این کشور در پی جنگ خونبار داخلی در آن که 400 هزار کشته برجا گذاشت، با مشکلات غذایی رو به رو شده اند.

کشورهای جنگ زده دیگری چون یمن، افغانستان و جمهوری آفریقای مرکزی نیز در رده های پایینی فهرست سازمان ملل جای گرفتند.

در گزارش سازمان ملل که در روز جهانی شادی برابر با 20 ماه مارس (29 اسفند) منتشر شد، در مورد کاهش سطح شادی در جهان در سال های اخیر هشدار داده شده است.

در این گزارش آمده است: این مساله با افزایش احساسات منفی توام با نگرانی، غم و خشم به ویژه در آسیا و آفریقا، تطابق زمانی دارد.

در گزارش امسال سازمان ملل همچنین نحو عملکرد کشورها در رتبه بندی میزان شادی از سال 2005 مورد توجه قرار گرفته است.

براساس گزارش سازمان ملل، نیمی از 20 کشور شاد جهان در مرکز و شرق اروپا واقعند، پنج کشور از کشورهای زیر صحرای آفریقا هستند و سه کشور در آمریکای لاتین قرار دارند.

بیشترین کاهش سطح شادی در کشورها از سال 2005 ، به یمن، هند، سوریه، بوتسوانا و ونزوئلا اختصاص یافته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سازمان ملل فنلاند شادترین کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی