Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:40:27 GMT

سیلاب تخلیه شده از سیمرغ جویباری ها را درگیر سیل کرد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۷۹۷۸۵

سیلاب تخلیه شده از سیمرغ جویباری ها را درگیر سیل کرد

ساری – ایرنا – بخشدار گیل خواران از توابع شهرستان جویبار گفت که تخلیه سیلاب از شهرستان سیمرغ سبب هدایت آن به روستاهای پایین دست این منطقه شد و هم اکنون یکهزار خانوار در این بخش درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارندگی شدیدی که از عصر یکشنبه 26 اسفند ماه در مازندران باریدن گرفت و همچنان هم کم و بیش ادامه داردسبب جاری شدن سیلاب در شهرستان سیمرغ در مرکز استان شد و صدها خانواده را از خانه هایشان فراری داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امدادرسانی به سیلزدگان سیمرغ از روز دوشنبه آغاز شد که از جمله آن تخلیه سیلاب ناشی از طغیان رودخانه ' تلار ' از منازل ، زمین های کشاورزی ، باغ ها و دیگر مناطق به سمت پایین دست بود.
بخش گیلخواران در شمال شهرستان سیمرغ و نزدیک تر به سواحل دریای خزر واقع است و به همین دلیل هم سیلاب تخلیه شده به خاطر ارتفاع کمتر زمین به این منطقه هدایت و مردم منطقه را که از بارندگی های یکشنبه تا سه شنبه به سلامت عبور کرده بودند دچار سیلاب و آبگرفتگی کرد.
بخشدار گیلخواران چهارشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت که آب مازاد شهرستان سیمرغ که در بالادست واقع است به سمت روستاهای پایین دست این بخش آمد و اکنون روستاهای انارمرز ، انبارسر ، گلدشت ، میانملک ، لپوصحرا ، نفتچال ، لاریم ، چوباغ و عروسکتی را درگیر کرده است.
محمد حسین فقیه افزود : غرب دهستان چپکرود و غرب بخش گیلخوارن درگیر سیل هستند و حتی بعضی از روستاهای بخش بهنمیر شهرستان بابلسر مانند ازنوا و کرفن هم به همین خاطر درگیر سیل شدند.
وی با اعلام این که در حال حاضر با به کارگیری چندین دستگاه بیل مکانیکی در حال حفر کانال برای هدایت آب به سمت دریا هستند ، گفت : هدایت سیلاب به این منطقه سبب آب گرفتگی منازل ، انبار آذوقه و دامداری روستاییان شده است و تنها در یک مرغداری در یکی از روستاها 30 هزار قطعه مرغ تلف شده است .
فقیه افزود : برای جلوگیری از تشدید بحران ، نیروهای امدادی از شهرستان های بهشهر ، فریدونکنار و مرکز استان به کمک آمده اند و در حال مهار سیلاب هستند.
وی با اظهار این که تلاش ها تاکنون نتیجه بخش بوده است ، گفت : ولی همچنان 2 روستا درگیر سیلاب و آبگرفتگی هستند.
بخشدار گیلخوارن با بیان اینکه 90 درصد از اهالی روستای لپوصحرا به دلیل شدت آب گرفتگی تخلیه و به روستاهای دیگر منتقل شده اند ، افزود : همچنین در روستای عروسکتی هم اهالی این روستا با مشکل مواجه هستند .
شهرستان جویبار 18 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و همه این سواحل در بخش گیلخواران واقع است .
بخش گیلخواران شامل 32 روستا و یک شهر به نام کوهیخیل است که 25 هزار نفر جمعیت دارد .
7334/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل جويبار روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

حسین ذاکریان رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: با توجه به بارش شدید باران در بعضی از مناطق این شهرستان اولین تیم سیلاب بیرجند به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل تیم‌های عملیاتی به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: تیم اعزامی برای تخلیه آبگرفتگی منازل و معابر به روستا‌های ده نو و رکات اعزام شده و در حال خدمت‌رسانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند از امدادرسانی به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب در این شهرستان خبر داد و افزود: آبگرفتگی سه منزل مسکونی نیز توسط امدادگران هلال احمر بیرجند تخلیه شد.

فعالیت سامانه بارشی که عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز چهارشنبه در اغلب مناطق استان شدت گرفت تا امروز ادامه یافت و در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در بیرجند ثبت شد.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب