Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@16:14:23 GMT

بودجه کشورهای اروپایی صرف چه اموری می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۰۵۳۹

بودجه کشورهای اروپایی صرف چه اموری می‌شود؟

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۴۵.۸ درصد از حجم تولیدات ناخالص داخلی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا صرف مخارج دولتی شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۲ کاهشی ۳.۱ درصدی یافته است. در بین مخارج دولتی، هزینه‌های حمایتی اجتماعی بیشترین سهم را داشته است و ۱۸.۸ درصد از کل تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا صرف آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این بخش، هزینه‌های مربوط به بهداشت و درمان با ۷ درصد، خدمات عمومی دولتی با ۵.۸ درصد، آموزش با ۴.۶ درصد، امور اقتصادی با ۴ درصد، امنیت عمومی با ۱.۷ درصد، مسائل دفاعی با ۱.۳ درصد، فرهنگ با ۱.۱ درصد، حمایت از محیط زیست با ۰.۸ درصد و مسکن با ۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی قرار دارند.

مخارج حمایتی اجتماعی در فنلاند بیش‌تر از هر کشور دیگری بوده به گونه‌ای که ۲۴.۹ درصد از تولیدات ناخالص داخلی این کشور به این موضوع تخصیص داده شده است. پس از فنلاند، فرانسه، دانمارک، ایتالیا و اتریش همگی از جمله کشورهایی بوده‌اند که بیش از ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود را به این حمایت‌ها تخصیص داده‌اند.

از سوی دیگر ایرلند با تخصیص ۹.۵ درصد تولید ناخالص داخلی خود به هزینه‌های حمایتی اجتماعی، کمترین نسبت را دربین کشورهای عضو داشته است و پس از این کشور، لیتوانی، مالت، لتونی، رومانی و جمهوری چک قرار دارند.

بیشترین بودجه بخش سلامت مربوط به دانمارک با ۸.۴ درصد از تولیدات ناخالص داخلی است و پس از این کشور، اتریش با ۸.۲ درصد و فرانسه با ۸ درصد قرار دارند. بیشترین مخارج دولتی مربوط به یونان با ۸.۳ درصد و ایتالیا با ۸.۲ درصد است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در حال مردن است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در دانشگاه سوربن پاریس مقابل سفرای ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا، نمایندگان کمیسیون‌های اروپایی، روسای شرکت‌های بزرگ، دانشجویان، پژوهشگران و اساتید درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن سخنرانی کرد.
امانوئل مکرون در بخشی از این سخنرانی گفت: پس از حمله روسیه به اوکراین، در نشستی اروپایی در کاخ ورسای، راهبرد جدید اروپا را در مقابل این جنگ و دیگر چالش‌های جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار داده بودیم.
وی با بیان اینکه اروپا در حال احتضار (جان دادن یا مردن) است و می‌تواند بمیرد افزود: این فقط بستگی به انتخاب ما دارد که باید هم اکنون و بدون اتلاف وقت صورت گیرد.
مکرون گفت: در برابر خطراتی که پیش روی اروپاست باید از خود بپرسیم آیا در این وضعیت امنیت ما قابل تضمین است؟ آیا به اندازه کافی مسلح و مجهز هستیم؟ در این راستا فرانسه بودجه دفاعی خود را دو برابر کرده است.
وی افزود: باید سریع تصمیم بگیریم که اروپا را بیش از پیش قوی‌تر و پرظرفیت‌تر کنیم. امروز در مقیاس اروپایی ظرفیت‌های دفاعی ما کافی نیست؛ در حالیکه در منطقه کشور‌هایی هستند که ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش داده اند مانند روسیه و ایران.
رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه هم اکنون قواعد بازی در دنیا عوض شده است گفت: جنگ در مرز‌های اروپا در جریان است. از طرفی اگر ایران به تسلیحات اتمی مجهز شود همه چیز تغییر خواهد کرد.
مکرون افزود: مدل اقتصادی کشور‌های اروپایی هم خواسته‌های ما را تامین نمی‌کند؛ اروپا باید بیش از پیش به استقلال، حاکمیت و مرزهایش توجه خاص داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید مقیاس و ظرفیت دفاع اروپایی موجود را تغییر داد گفت: اساسی‌ترین خطر برای امنیت اروپا در شرایط کنونی جنگ در اوکراین است؛ بناید بگذاریم تا تجاوزگر برنده میدان شود؛ در این باره روسیه را تحریم و به اوکراین کردیم و خواهیم کرد و خوش شانسی است که آمریکا در کنار ماست.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس