Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:28:34 GMT

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۳ امامزاده شاخص نهاوند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۰۶۴۶

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۳ امامزاده شاخص نهاوند

حجت الاسلام فیض الله اسدپور در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ۹۷ شروع شده و تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ اجرا می‌شود، اظهار داشت: این طرح در حرم حضرت شاهزاده محمد و علی (ع) نهاوند، امامزاده ابراهیم (ع) روستای دره ابراهیم و امامزاده جعفر (ع) روستای کوهانی اجرا می‌شود.

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروز و تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقا سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ا

حجت الاسلام اسدپور افزود: تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در تعطیلات عید نوروز، خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه، شناساندن امامزادگان عظیم‌الشأن (ع) و معرفی بقاع متبرکه به زائران در ایام نوروز و فراهم کردن تسهیلات در راستای جذب مردم به خصوص نوجوانان و جوانان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با اشاره به برنامه‌های فرهنگی که در این طرح آمده است، گفت: قرائت دعای توسل توسط مداحان اهل بیت (ع)، برپایی مراسم دعای توسل، کمیل و ندبه در این ایام در بقاع متبرکه شاخص از برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام اسدپور گفت: اجرای کرسی‌های تلاوت قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، سخنرانی، مناجات خوانی، قرائت زیارت آل یاسین و قرائت دعای تحویل سال از دیگر برنامه‌های این طرح است.

حجت الاسلام اسدپور به اجرای مراسم لحظه سال تحویل از ساعت ۱۱ امشب همراه مولودی خوانی در محل آستان مقدس شاهزاده محمد و علی (ع) این شهرستان اشاره کرد و افزود: قرائت زیارت امین الله و توسل و دعای لحظه تحویل سال و اهدای سکه تبرکی این آستان مقدس از برنامه‌های لحظه تحویل سال این امامزاده بود.

وی عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امامزادگان و بقاع متبرکه در اولین روز سال توسط هیئت امنا، خادمین و زائرین را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این طرح عنوان کرد و افزود: مسابقات فرهنگی و قرآنی و حضور روحانی و اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه شاخص نیز از برنامه‌های فرهنگی دیده شده در این طرح است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه شاخص افزود: خیمه‌های معرفت با عناوین غرفه گفتمان‌های دینی، غرفه پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص، غرفه مشاوره برای خانواده و جوانان و نوجوانان با حضور روحانی متخصص، غرفه کودکان (با عنوان قرآن بخوان و جایزه بگیر و غرفه نقاشی) و غرفه (همه واقف باشیم) در راستای معرفی وقف و آثار و برکات آن، با حضور کارشناسان برپا می‌شود.

کد خبر 4572980

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح آرامش بهاری نوروز اداره کل اوقاف همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود

نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح رویداد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت و گفت: سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۹ روزِ چهارشنبه تا روز شنبه ۲۹ اردیبهشت در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. نمایشگاه کتاب که بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم پیرامون کتاب و آگاهی‌بخشی است، با اهتمام دستگاه‌ها در سطح تهران برگزار می‌شود.

احمدوند با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران با حضور ناشران در دو بخش مجازی و حضوری برگزار می‌شود، افزود: فردا نقشه کامل غرفه‌های نمایشگاه در دسترس رسانه‌ها قرار می‌گیرد، تا مردم برای اولین‌بار پیش از برگزاری با جانمایی غرفه‌ها آشنا شوند. از طرفی، تلاش شده تا زودتر واگذاری غرفه‌ها به ناشرانی که کار ساخت‌و‌ساز انجام می‌دهند، انجام شود. از امروز ناشران غرفه‌های خود را دریافت و می‌توانند بعدازظهر امروز اقلام مدنظر خود را به نمایشگاه منتقل کنند. 

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت