Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@20:43:38 GMT

ادامه بارش برف در مناطق کوهستانی

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۱۱۴۳

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی طی سه روز آینده (اول تا سوم فروردین) بارش برف منجر به لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی شمال شرق، البرز مرکزی و شرقی می شود.

به گزارش «تابناک»، «فریبا گودرزی» کارشناس سازمان هواشناسی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به لغزنده بودن جاده ها در مناطق کوهستانی توصیه می شود هموطنانی که قصد سفر به این مناطق را دارند تجهیزات کامل به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز (اول فروردین) سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان های واقع در ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، برخی از مناطق شمال غرب و بخش هایی از مرکز کشور بارندگی خواهد داشت که بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

وی اظهار داشت: جمعه و شنبه نیز برای شمال شرق، برخی نقاط شمال غرب، جنوب شرق و هرمزگان بارش پیش بینی شده است.
گودرزی ادامه داد: فردا نیمه شمالی خراسان رضوی و بخش هایی از خراسان شمالی بارندگی خواهند داشت که سبب می شود در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف، مه آلودگی، یخبندان کاهش دید رخ دهد.
به گفته وی از فردا جمعه تا یکشنبه هفته آنده آبهای جنوب کشور مواج و توفانی است.

احتمال بارش پراکنده و وزش باد شدید در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز در برخی ساعات افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید شدید، فردا آسمانی صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد را خواهیم داشت، کمینه دمای امروز تهران 5 درجه بالای صفر بود و بیشینه دما به 12 درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی گفت: دوم و سوم فروردین دمای تهران دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت، دیگر روند دما در پایتخت کاهش نیست بلکه روند افزایش نسبی است.

وی اظهار داشت: شهرکرد با دمای منفی 7، همدان منفی 5 و اهواز با دمای 26 درجه بالای صفر و بندرعباس 25 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی وضع هوا لغزندگی جاده ها بارش برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد

ایسنا/همدان کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ورود سامانه جدید بارشی به این استان در روز دوشنبه خبر داد.

روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان بودیم، اظهار کرد: جربانجو رزن با ۲۳ میلیمتر بارش، طویلان‌سفلی اسدآباد با ۲۱ میلیمتر، تاریکدره نهاوند و خماجین فامنین با ۱۸ میلیمتر دارای بیشترین بارندگی در استان بودند. ضمن اینکه در ایستگاه‌های سطح شهر همدان از شورین شش میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع فعالیت سامانه اخیر در استان به‌طور میانگین ۲۹ میلیمتر بارش را برای استان به همراه داشته است، افزود: بیشترین بارش‌ها را در چهار روز گذشته در تاریکدره نهاوند با ۵۷ میلیمتر، سرکان تویسرکان با ۵۱ میلیمتر و شهرستانه تویسرکان با ۵۰ میلیمتر بارش داشتیم و در سطح شهر همدان ایستگاه شورین بیشترین بارش را با ۳۵ میلیمتر به ثبت رسانده است.

زاهدی بیان کرد: امروز هم بارش‌های عمدتاً خفیف را همراه با وزش باد نسبتاً شدید لحظه‌ای بویژه در برخی مناطق غربی و شمال غربی استان کم و بیش می‌توان انتظار داشت.

وی ادامه داد: برای فردا بعدازظهر هم انتظار بارش‌های خفیف در برخی مناطق غرب و شمال غرب وجود دارد؛ اما از روز دوشنبه موج دیگری از سامانه بارشی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بعید نیست در برخی مناطق شمال استان بارش‌هایی با بیش از ۱۰ میلیمتر را داشته باشیم.

زاهدی با بیان اینکه برای سه‌شنبه این هفته هم بارش خفیف دور از انتظار نخواهد بود، گفت: نکته دیگر دمای سطح خاک بود که بویژه فردا می‌توان انتظار داشت دمای سطح خاک به حوالی صفر نزدیک شود در حالی‌ که امروز هم در برخی از نقاط استان دمای خاک ۲ تا ۳ درجه سلسیوس بوده است.

وی اضافه کرد: کمینه و بیشینه در ایستگاه فرودگاه همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۶ و ۱۶ درجه سلسیوس بوده و گل‌تپه با ۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و نهاوند با ۱۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران از امشب در لرستان
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • باد و باران در اصفهان/ سامانه بارشی جدید در راه است
  • باد و باران پدیده غالب اصفهان/ سامانه بارشی جدید در راه است
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان