Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ تاکاشی تسوکیوکا، رئیس انجمن نفت ژاپن اظهار کرد که معتقد است دولت سرگرم مذاکره با آمریکا برای دریافت چنین معافیتی است و انجمن نفت ژاپن از این اقدام حمایت می‌کند.

پالایشگاه‌های ژاپنی از دولت این کشور خواسته‌اند برای دریافت معافیت مجدد از تحریم‌های آمریکا پس از پایان مدت معافیت ۱۸۰ روزه در اوایل ماه مه، تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مقامات ژاپنی و همتایان آمریکایی آنها هفته گذشته در واشنگتن درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت‌وگو کردند.

یک مقام وزارت صنعت ژاپن اظهار کرد که ژاپن به آمریکا اعلام کرده که تحریم‌ها نباید روی تأمین انرژی ژاپن و فعالیت شرکت‌های ژاپنی تأثیر منفی بگذارد اما درباره نتیجه مذاکرات حاضر به اظهارنظر نشد.

بر اساس گزارش رویترز، تسوکیوکا در پاسخ به این که آیا ژاپن بیمه حمل دولتی برای واردات نفت ایران را در سال مالی که از اول آوریل آغاز می‌شود، تمدید خواهد کرد، گفت: ما منتظر اعلام خبر در این باره هستیم.

وی در نوامبر مدت کوتاهی پس از این که معافیت از تحریم‌های آمریکا صادر شد، اظهار کرده بود هنوز مشخص نیست که دولت بیمه حمل محموله را در سال مالی جدید تأمین کند.

شرکت‌های "شوآ شل"، "فوجی اویل" و "کاسمو اویل"، نخستین پالایشگاه‌هایی بودند که بارگیری نفت ایران به میزان حدود ۴.۹ میلیون بشکه را پس از چهار ماه وقفه در ژانویه آغاز کردند و پس از آن شرکت "JXTG نیپون اویل اند انرژی" در فوریه بارگیری نفت ایران را از سرگرفت. شرکت ایدمیتسو نیز اعلام کرده قصد دارد در طول مدت معافیت فعلی خرید نفت ایران را از سر بگیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران ژاپن نفت واردات واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

کد خبر 6097169

دیگر خبرها

  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی