Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند امروز پنجشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که بر اساس قوانین جدید حمل سلاح، حمل و در اختیار داشتن تسلیحات نیمه اتوماتیک و نظامی ممنوع می‌شود.

نخست‌وزیر نیوزیلند همچنین در ادامه افزود که طرحی را نیز برای بازخرید چنین تسلیحات فروخته شده به مردم در دست دارد و این قوانین جدید، در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) اجرایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، طرح بازخرید سلاح‌های نیمه اتوماتیک فروخته شده به مردم، حدود ۱۳۸ میلیون دلار خرج روی دست دولت نیوزیلند می‌گذارد.

گفتنی است در حمله تروریستی جمعه گذشته به ۲ مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، ۵۰ نفر جان باخته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان ملل متحد تصریح کرد که حمله به ۲ مسجد در نیوزیلند اسلام هراسانه، تروریستی و نژادپرستانه بوده است.

کد خبر 4573056

منبع: مهر

کلیدواژه: جاسیندا آردرن نیوزیلند کرایست چرچ فروش تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، براساس دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این رزمایش با هدف حصول اطمینان از تمامیت ارضی و حاکمیتی روسیه و در واکنش به اظهارات و تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه صورت خواهد گرفت.

درباره تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی بیشتر بخوانید

هرچند در این بیانیه نام مقامات مورد نظر روسیه یاد نشده اما مسکو به دفعات تاکید کرده که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال مداخله مستقیم پاریس در جنگ اوکراین، به شدت خطرناک است.

روسیه تاکید دارد که آمریکا و متحدان اروپایی این کشور با حمایت از اوکراین با ده‌ها میلیون دلار سلاح، جهان را در آستانه رویارویی قدرت‌های هسته‌ای قرار داده‌اند.

نکته حائز اهمیت درباره بیانیه وزارت دفاع روسیه این است که کشورهای هسته‌ای به طور معمول تسلیحات اتمی خود را با برگزاری رزمایش وارسی می‌کنند اما به ندرت با انتشار بیانیه‌ای علنی، چنین رزمایش‌هایی را به تهدیدهای «مشخصی» پیوند می‌دهند.

کد خبر 6098099

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی