Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در ادامه وعده دولت نیوزیلند برای تغییر قوانین حمل سلاح در این کشور پس از حمله تروریستی به نمازگزاران جمعه در شهر «کرایست‌ چرچ»، ولینگتون اعلام کرد که فروش عمومی تمام تسلیحات نیمه اتوماتیک و نظامی ممنوع می‌شود.

«جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند، که پیشتر از تغییر قوانین تملک و حمل سلاح در این کشور خبر داده بود، شامگاه پنجشنبه در نشست خبری گفت: «تاریخچه ما در ۱۵ مارس برای همیشه تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون، قوانین ما نیز تغییر می‌کنند. ما به نیابت از تمام نیوزیلندی‌ها اعلام می‌کنیم که اقداماتی را برای تقویت قوانین مربوط به تملک سلاح و امن‌تر کردن کشور خود انجام می‌دهیم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» آردرن تاکید کرد که خرید و فروش تمام سلاح‌های نیمه اتوماتیک و نظامی که در حمله تروریستی ظهر جمعه به مسلمانان در دو مسجد در کرایست‌چرچ استفاده شد، ممنوع می‌شود.

وی همچنین افزود: طرحی را نیز برای بازخرید چنین تسلیحات فروخته شده به مردم دارند و این قوانین جدید، در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) اجرایی می‌شوند. طرح بازخرید سلاح‌های نیمه اتوماتیک فروخته شده به مردم، حدود ۱۳۸ میلیون دلار خرج روی دست دولت نیوزیلند می‌گذارد.

تخمین زده می‌شود که در نیوزیلند، کشوری با کمتر از ۵ میلیون نفر جمعیت، حدود ۱.۲میلیون تا ۱.۵ میلیون سلاح گرم در اختیار مردم قرار دارد که از آن میان حدود ۱۳۵۰۰ قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک و نظامی هستند.

حداقل سن قانونی برای تملک یک سلاح در نیوزیلند ۱۶ سال و برای تسلیحات نظامی نیمه اتوماتیک ۱۸ سال است.

خریداران سلاح همچنین باید مجوز مکتوب داشته باشند اما لازم نیست تسلیحاتی که خریداری می‌کنند ثبت شود و بدین ترتیب می‌توانند هر مقدار سلاح که خواستند در اختیار بگیرند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نیوزیلند کرایست چرچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار نیمه تمام دور اول انتخابات ملایر فردا تکمیل می‌شود

حجت‌الاسلام ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ویژگی‌های اصلی که در انتخابات دور اول بوده و در همه انتخابات هست و باید مورد نظر قرار بگیرد افزود: ویژگی اول حضور حداکثری است که باید باشد مخصوصاً در دور دوم که یک مقداری بر حسب تبلیغات و بوق رسانه‌ای هم یک مقدار کم رونق است باید رونق داشته باشد.

وی افزود: ویژگی دوم انتخاب اصلح و آن هم طبیعی است که در شهرستان ملایر دو نفر به دور دوم در انتخابات باهم رقابت می‌کنند و یک نفر از آنها حتماً بهتر است و این دو نفر مساوی نیستند لذا انسان باید بکوشد و آن معیارهایی را که در انتخاب اصلح گفته شده با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و سایر بزرگان رعایت شود که حضور حداکثری تحقق پیدا کند و انتخاب اصلح اتفاق بیافتد.

کد خبر 6101368

دیگر خبرها

  • معرفی سه کتابی که نگرشتان به زندگی را تغییر می‌دهد
  • کار نیمه تمام دور اول انتخابات ملایر فردا تکمیل می‌شود
  • ترافیک نیمه‌سنگین در جاده‌های شمال
  • اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تسهیلات برای طرح‌های گردشگری
  • پدافندهای لیزری مقابله با شاهد ۱۳۶ به اوکراین می رسند؟ | قرارداد نظامی بی سابقه اسرائیل
  • اوکراین: در ساخت پهپاد‌های تهاجمی با برد بالا به تولیدی برابر با روسیه دست یافته‌ایم
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • ستاره یونایتد بعد از باخت: تقصیر ما بازیکنان است!