Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:15:27 GMT

۴۲۳۰ نفر در استان سمنان معتکف شدند/حضور پرشور بانوان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۲۱۸

۴۲۳۰ نفر در استان سمنان معتکف شدند/حضور پرشور بانوان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری صبح پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از مساجد میزبان معتکفان شاهرود در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه چهار هزار و ۲۲۷ نفر در سطح مساجد و بقاع متبرکه استان سمنان معتکف هستند، ابراز کرد: ۷۷ مسجد شهری و روستایی میزبان معتکفان در هشت شهرستان، ۲۱ نقطه شهری و ده‌ها روستای استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۳ مسجد در شاهرود، شامل ۱۴ مسجد شهری و ۹ روستایی، ۱۵ مسجد در میامی شامل ۱۳ مسجد روستایی و دو مسجد شهری، دو مسجد در بی ارجمند، ۱۴ مسجد در دامغان شامل شش مسجد شهری و هشت مسجد روستایی، سه مسجد شهری در سمنان، هشت مسجد در مهدی شهر شامل شش مسجد شهری و دو مسجد روستایی، هفت مسجد در سرخه شامل پنج مسجد روستایی و دو مسجد شهری و همچنین سه مسجد شهری در گرمسار و دو مسجد شهری در آرادان میزبان طرح اعتکاف هستند.

۳۹ مسجد روستایی میزبان معتکفان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به اعزام ۱۷۰ مبلغ زن و مرد به جمع معتکفان استان گفت: یک هزار و ۵۲۷ نفر شامل ۴۵۰ معتکف مرد و ۵۳۵ معتکف خواهر در مساجد شهری و ۲۴۵ معتکف مرد و ۲۹۸ معتکف خواهر در مساجد روستایی شاهرود در این فریضه شرکت کرده‌اند همچنین در میامی نیز ۴۶۶ نفر شامل ۱۰ معتکف مرد و ۵۰ معتکف زن در مساجد شهری و ۵۳ معتکف مرد و ۳۵۳ معتکف زن در مساجد روستایی این فریضه را به جا می‌آوردند.

شکری بیان کرد: در بیارجمند ۷۰ نفر شامل ۱۵ مرد و ۵۵ زن در مساجد شهری، در دامغان ۵۳۰ نفر شامل ۱۷۱ برادر و ۲۳۶ خواهر در مساجد شهری و ۳۶ برادر و ۸۷ خواهر در مساجد روستایی، در سمنان ۶۰۶ نفر شامل ۲۴۲ برادر و ۳۶۴ خواهر، در مهدی‌شهر ۵۶۵ نفر شامل ۱۰۰ برادر و ۳۱۰ خواهر در مساجد شهری و ۴۰ برادر و ۱۱۵ خواهر در مساجد روستایی، در سرخه ۱۷۲ نفر شامل ۵۲ معتکف برادر و ۶۵ معتکف خواهر در مساجد شهری و ۳۸ مرد و ۴۴ زن در مساجد روستایی، در گرمسار ۲۵۰ نفر شامل ۸۰ مرد و ۱۷۰ زن و در نهایت در آرادان ۴۱ نفر معتکف هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۱۶ نفر از مجموع قریب به چهار هزار معتکف استان سمنان در روستاها فریضه اعتکاف را بر جای می‌آورند، گفت: ۳۹ مسجد روستایی میزبان معتکفان هستند.

استقبال پرشور زنان از اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن اشاره به استقبال خوب مردم با توجه به تقارن ایام نوروز، از فریضه معنوی اعتکاف، گفت: ۴۰ مسجد شهری میزبان دو هزار و ۹۱۱ معتکف برادر و خواهر هستند.

شکری با بیان اینکه از میان چهار هزار و ۲۲۷ معتکف استان سمنان قریب به یک هزار و ۵۰۰ نفر مرد و دو هزار و ۷۰۰ نفر زن هستند، بیان کرد: در سال جاری استقبال بانوان از این فریضه معنوی مانند سال گذشته بسیار مناسب بوده است.

وی اعتکاف را فرصت معنوی و بی‌نظیر صیغل دادن روح به وسیله معنویت، مناجات و عبادت دانست و ابراز کرد: خوشبختانه با همراهی امنای مساجد، زمینه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان سمنان مهیا است همچنین در بین معتکفان بسته فرهنگی نیز توزیع شده است از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی همچنین می‌توان به اعزام مبلغ به اعتکاف اشاره کرد.

کد خبر 4573050

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان شاهرود سمنان آیین اعتکاف علی شکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مشاور امور بانوان در وزارت جهاد کشاورزی در کارگاه توانمند سازی بانوان در حوزه حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی در شهر قدمگاه شهرستان زبرخان که با حضور بانوان روستایی عضو خانه‌های هلال روستا این شهرستان برگزار شد گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مردم و دولت باهم افزایی و همکاری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا این طرح بزگ و مهم به مقصد برسد.

طهماسبی مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را مهم ارزشمند دانست و افزود: بانوان روستایی به عنوان جامعه‌ای پر تلاش و مولد نقش مهمی در تولید و کاشت درخت دارند وبازوان توانمند دولت در سرسبزی ایران اسلامی هستند.

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی هم در این کارگاه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۷ کارگاه توانمند سازی زنان روستایی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیاد درخت در سطح استان برگزار شده است.

فنودی با اشاره به برگزاری این کارگاه‌ها در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، بردسکن، ششتمد، صالح آباد و زبرخان افزود: در این کارگاه‌ها تاکنون ۵۵۰ نفر از بانوان روستایی استان آموزش لازم در خصوص تهیه قلمه و تولید نهال و حفاظت از درختان رادریافت کرده اند.

وی گفت: در این کارگاه‌ها تعداد صدهزار گلدان پلاستیکی، قلمه سنجد، ویتکس و بذر گونه‌های بومی شامل بادامشک، آتریپلکس، نارون و ... بین بانوان توزیع شد.

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی افزود: این کارگاه‌ها تاپایان سال به صورت منظم ومستمر در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان