Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@03:11:25 GMT

نخستین گروه مسافران نوروزی وارد بندر آستارا شدند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۲۸۹

نخستین گروه مسافران نوروزی وارد بندر آستارا شدند

نخستین گروه از مسافران و گردشگران نوروزی با آغاز تعطیلات وارد بندر مرزی آستارا شده و از جاذبه‎‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در نخستین روز از فصل بهار اولین گروه از مسافران و گردشگران نوروزی صبح امروز(پنجشنبه، ۱ فروردین) وارد آستارا شده و ضمن بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در اماکن و اقامتگاه‎های موجود این شهرستان مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گردشگرانی نیز که از مقصد شمال کشور به سمت غرب و شمال‌غرب کشور و بالعکس نیز که برای رسیدن به مقصد از شهرستان مرزی بندر آستارا گذر می‌کنند، در مسیر سفر خود توقفی در مناطق مختلف شهرستان داشته و از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این خطه دیدن کردند.



اغلب مسافرانی که طی امروز وارد بندر مرزی آستارا شده‌اند، از اهالی سابق استان گیلان و شهرستان آستارا محسوب می‌شوند که طی سالیان گذشته به مناطق دیگری از کشور مهاجرت کرده و با آغاز تعطیلات نوروزی به منظور دیدار با بستگان و آشنایان خود به این دیار سفر کرده‌اند.

 

تالاب استیل عباس‌آباد، پارک حیات‌وحش لوندویل، باغ پرندگان، سواحل زیبای شنی دریای خزر، بازار ساحلی و گردنه زیبای حیران در نخستین روز از تعطیلات عید نوروز مملو از جمعیت کثیر مسافران نوروزی شد.

 

پارک جنگلی بی‌بی‌یانلو، مدارس تاریخی حکیم‌نظامی و آیت‌الله شهید مدنی و پارک‌های ملی و معلم، باغ چای عباس‌آباد، پارک ساحل شریعتی، تله‌کابین حیران با پیست کارتینگ، سورتمه و زیپ‌لاین‌اش، روستاهای توریستی دربند، خانه‌های‌آسیاب، گیلده و مشند، آستان مقدس امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (علیه‌السلام) بقعه پیر قطب‌الدین باغچه‌سرا، بقعه شیخ تاج‌الدین محمود خیوی لمیر، بقعه بابا حسن لوندویل، روستای ییلاقی گیلده، ونه‌بین و روستاهای پایکویی دربند، عنبران و کانرود از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آستارا است که در ایام نوروز مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

 

امسال برای معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری بندر آستارا ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان در محل میدان گاز پایگاه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را دایر کرده تا به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی بپردازد.

 

همچنین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آستارا جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا واقع در روستای صیادلر به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می‌دهد.

 

گفتنی است، در تعطیلات نوروزی امسال ۶۱۵ واحد اقامتی و پذیرایی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مسافرکاشانه و ۱۶۹ کلاس درس در قالب ۱۹ مدرسه برای اسکان مسافران و گردشگران تدارک دیده شده است.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان چهارشنبه سوری مراسم اعتکاف شبستان اعتکاف خبرگزاری عید نوروز اعتکاف ماه رجب محمد جواد ظریف نوروز مسافران و گردشگران تعطیلات نوروزی بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم

محمد مطهری فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر هشدارهای مکرر هواشناسی گفت:علی رغم هشدارهای هواشناسی تعدادی از گردشگران جهت رفتن به ارتفاعات روستای انگشتجان خودروهای خود را در بستر رودخانه پارک می‌کنند و خودشان به سمت ارتفاعات می روند .

وی افزود:جاری شدن سیل در مسیر رودخانه موجب خسارت به سه خودروی این گردشگران شد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی وجود نداشته و نیروهای ستاد بحران شهرستان در محل حضور یافته و خودروها به بیرون کشیده شد .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان