Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابتکارگفت: یکی از مهمترین کارهایی که زنان می‌توانند در این شرایط نامناسب اقتصادی هم جهت با اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها انجام دهند ،مدیریت مصرف است.

«معصومه ابتکار» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نوروز خود، روز طبیعت است گفت: همان طور که در نوروز، طبیعت از نو زنده می شود و خود نشانه‌ای برای انسان‌ها است که درون خودشان را هم از نو احیا و زنده کنند و کدورت ها را از میان ببرند لذا این روز، فرصت خوبی برای توجه و اهتمام بخشیدن به طبیعت و زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین احترام به محیط زیست، احترام به خالق یکتا و احترام به زندگی است و تخریب آن خیانت در امانت و ظلم به نسل‌های آینده است.

 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان نقش مهمی در مدیریت آب، خاک، پسماند و اصلاح الگو و تغییر رویه‌های کنونی زندگی دارند بیان کرد: این شیوه ها هم انسانی و دینی و هم اخلاقی و اقتصادی است. امروزه بار مهمی از هزینه‌های خانواده‌ها را آب و مصارف انرژی تشکیل می‌دهند که با مدیریت زنان می‌تواند کاهش یابد.

 

وی با اشاره به پسماند غذا اظهار کرد: متاسفانه در شأن یک ایرانی، مسلمان و انسان نیست که غذاهایی که امروزه با این سختی و هزینه‌های سنگین آب، خاک و کشاورزی تهیه می‌شود، یک سوم آن از مزرعه تا سفره هدر رود این مسئله را باید با کمک زنان ایرانی، تشکل‌ها، آموزش  خانواد ها و ایجاد حساسیت در جامعه اصلاح کرد تا از هزینه‌های سنگین اقتصادی که به دلیل این مسئله به طبیعت و جامعه تحمیل می‌شود جلوگیری کنیم. در واقع یکی از مهمترین کارهایی که زنان می‌توانند در این شرایط نامناسب اقتصادی هم جهت با اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها انجام دهند ،مدیریت مصرف است.

 

ابتکار بر نقش مردم در حفظ محیط زیست تاکید کرد و از مسافران نوروزی خواست تا با همت و تلاش خود ضمن بهره‌مندی از این موهبت‌های الهی و ارزش‌های خدادادی با رعایت اخلاق طبیعت‌گردی و به کار بستن توصیه‌های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان چهارشنبه سوری مراسم اعتکاف شبستان اعتکاف خبرگزاری عید نوروز اعتکاف ماه رجب محمد جواد ظریف نوروز نوروز و طبیعت معصومه ابتکار زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی

رحمانی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی گفت: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند، افزود: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.

رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.

ره انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت: برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین