Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست تیم تراکتورسازی در گفت‌وگوی نوروزی خود با تسنیم، صحبت‌های جالبی را انجام داد. ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تیم تراکتورسازی در سال 97 روزهای پُر فراز و نشیبی را سپری کرد؛ از تغییر مالکیت، آمد و رفت جان توشاک تا اتفاقات مدیریتی؛ همه و همه داستانی بود که تیمِ اول تبریز با انها دست و پنجه نرم می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن آذرنیا، سرپرست تیم تراکتورسازی به مناسبت عید نوروز در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم، درباره اتفاقات این تیم صحبت‌هایی را انجام داده است:

تسنیم: به عنوان پیشکسوت فوتبال تبریز، وضعیت فوتبال این شهر را در سال 97 جطور ارزیابی می‎‏کنید؟

من فکر می‎کنم امسال، سال خوبی برای فوتبال تبریز بود. بزرگ ترین اتفاقی که امسال در فوتبال تبریز رخ داد و به نفع فوتبال ایران هم تمام شد، واگذاری باشگاه تراکتورسازی به بخش خصوصی بود. امسال مالک باشگاه تراکتورسازی به عنوان اولین بخش خصوصی واقعی وارد میدان شد. با توجه به شرایط سال گذشته تراکتورسازی، این تیم بازیکنان زیادی نداشت. آقای زنوزی با جذب بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از ایران، عزت و عظمت را به تراکتورسازی بازگرداند. بعد از این اتفاق مردم هم با شور و شوق به ورزشگاه آمدند.

تسنیم: نظرتان درباره عملکرد تراکتورسازی در لیگ هفدهم چیست؟

به عقیده من، نتایج تیم بعد از هفته چهارم مورد قبول بود. ما در هفته نخست لیگ برتر با 13 بازیکن به مسجد سلیمان رفتیم، اما از هفته چهارم انسجام تیمی برقرار شد.

تسنیم: خودتان هم در سال 97 بعد از چند سالی جدایی، دوباره به تراکتورسازی برگشتید.

من 4 فصل از تراکتورسازی دور بودم و در گسترش فولاد حضور داشتم. بعد از انتقال تیم به بخش خصوصی، یکم مرداد 97 بود که آقای زنوزی به من ابلاغ کرد که به تراکتورسازی بیایم. از این اتفاق هم خوشحالم، چون من از سال 54 در تراکتورسازی هستم. در روزهای خوب تراکتورسازی کنار تیم بودم و هر کاری از دستم برآمده، برای این تیم انجام داده‎ام. البته من ارزش و اعتبارم را در فوتبال مدیون تراکتورسازی هستم، چون همه‎جا ما را با نام تراکتورسازی شناخته‎اند.

گفت‌وگوی نوروزی|جرج لیکنز: امیدوارم مردم ایران سال خوبی داشته باشند/ در همه‌جا طرفداران تراکتورسازی را دیده‌امتبریز| جرج لیکنز: شخصیت بزرگ‌مان را نشان دادیم/ شجاعی نیاز به دو سه روز استراحت داردبهتاج از مدیرعاملی تراکتورسازی استعفا کرد

تسنیم: به حضور بازیکنان بزرگ در تراکتورسازی اشاره کردید؛ فکر می‎کنم حضور نام‎های بزرگ کار شما را هم در کنترل برخی از حواشی اطراف تیم سخت‏‌تر کرده.

درست است که بازیکن بزرگ دردسرهای بزرگ دارد، اما حضور مسعود شجاعی برای تیم ما یک نعمت بزرگ است. شجاعی از لحاظ مدیریت داخل و بیرون از زمین یک فرد تمام عیار است. خدا را شکر هم تا اینجا مشکل خاصی در تراکتورسازی به وجود نیامده که بخواهیم آن را مدیریت و اداره کنیم. بچه‌ها در آرامش کامل تمرین می‎کنند و نتیجه این آرامش هم ان‎شاءالله در پایان فصل به یک نتیجه خوب منجر خواهد شد.

تسنیم: شخصیت استوکس چطور است؟ او خودش را یک فرد کاملاً مبهمی نشان داده.

اگر شما به رزومه استوکس نگاه کنید، او در تیم‎های قبلی‎اش هم یک سری مشکلات داشته است. شخصیت استوکس یک مقدار غیر قابل پیش‌‎بینی است. البته از نظر فوتبال باکفیت‎ترین بازیکن خارجی است که به فوتبال ایران آمده است.

تسنیم: البته از ابتدای فصل هم یک سری مسائل در تراکتورسازی به وجود آمد؛ مانند درگیری دژاگه با توشاک که به جدایی سرمربی ولزی منجر شد.

من نمی‌دانم شما این حرف‌ها را از کجا شنیده‌اید، اما درگیری و این حرف‌ها را کاملاً رد می‌کنم.  اصلاً چنین مسئله‌ای وجود نداشت که در رختکن ما درگیری به وچود بیاید یا از این دست اتفاقات. فقط اشکان دژاگه از تعویضش ناراحت شد. شاید بتوان یک بازیکن جوان را به میدان فرستاد و بعد دوباره او را تعویض کرد، اما دژاگه بازیکن تیم ملی است و از این موضوع ناراحت بود. کل داستان همین بود، اما این مسائل تاثیری در رفتن آقای توشاک نداشت.

تسنیم: پس او چرا بامداد همان روز از ایران رفت؟

ببینید؛ به هر حال یک سنی از آقای توشاک گذشته بود و به همین خاطر انگیزه چندانی برای کار کردن نداشت. فکر می‌کنم برای حضور در ایران و قبول هدایت تراکتورسازی، توشاک اطلاعات کافی را از وضعیت کشور ما نداشت. به نظر من، توشاک به تراکتورسازی آمده بود، اما انگیزه لازم را نداشت.

تسنیم: داستان جدایی محمد تقوی چه بود؟ در آن مقطع گفته شد که استعفای تقوی صوری بوده، چون اگر استعفا هم نمی‌داد، به خاطر حضور لیکنز در ایران از سمتش برکنار می‌شد.

او توقع داشت بعد از 9 بازی که به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت تراکتورسازی نشست، حکم سرمربیگری دائم را بگیرد، اما باشگاه هم با لیکنز به توافق رسیده بود. استعفای تقوی صوری هم نبود، او گفت که «من نمی‎خواهم ادامه بدهم» و از تراکتورسازی جدا شد.

تسنیم: در لیگ هفدهم مسئله‎ای که درباره تراکتورسازی وجود داشت، بحث مسائل داوری بود. در چند بازی هم به گواه کارشناسان حق تراکتورسازی در این زمینه ضایع شد.

در جلسه‎ای که پیش از شروع نیم فصل در سازمان لیگ برگزار شد و من هم به عنوان نماینده مدیران تیم حضور داشتم، گفتند که می‎خواهیم مسابقات را با 6 داور برگزار کنیم. من در آنجا گفتم که «ما ایرانی‌ها  در کارهای تیمی ضعیف هستیم. وقتی با 3، 4 داور شاهد ناهماهنگی آنها هستیم، احتمالاً با 6 داور دچار مشکلات به مراتب بیشتری خواهیم بود.» در دیدار ما مقابل نساجی هم این اتفاق افتاد و پنالتی روی ساسان انصاری گرفته نشد.

تسنیم: عنوان بهترین بازیکن سال 97 را به چه کسی می‎دهید؟

با احترام به همه تیم‌ها، «تیم و هواداران تراکتورسازی» را به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب می‎‏کنم!

تسنیم: آینده تراکتورسازی را در سال 98 چطور می‌بینید؟

با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، صد درصد وضعیت تراکتورسازی بهتر از این هم می‎شود. مدیریت خصوصی واقعی امسال در تراکتورسازی اتفاق افتاده و به جز بازیکنان سرباز، سایر بازیکنان برای سال آینده هم با باشگاه قرارداد دارند. یعنی همین تیم تراکتورسازی برای سال آینده هم پابرجا خواهد بود.

تسنیم: سال 97 از لحاظ شخصی برای‌تان چطور بود؟

خدا را شکر از نعمت سلامتی برخوردار بودیم، امنیت داشتیم و امورات خوب پیش رفت. من سال 97 را برای خودم سال خوبی می‎دانم. ان‌شاءالله که تمامی مردم ایران هم همیشه شاد و سلامت باشند. با این حال بنی آدم اعضای یکدیگرند و برخی اوقات مشکلات هم نوع در ذهنیت ما هم تاثیر می‌گذارند. افرادی وجود دارند که از بیماری‌ رنج می‎برند که امیدوارم آنها هم هر چه سریع‌تر سلامتی خود را به دست بیاورند.

تسنیم:... و صحبت پایانی؟

سال جدید را به همه مردم ایران تبریک ‌می‌گویم و امیدوارم سال سرشار از برکت و خوشی را در کنار خانواده‌های‌شان داشته باشند.

گفت‌وگو از امیر ملک‌زاده

انتهای پیام/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار آزمون جانشین‌هایش در فوتبال ایران را انتخاب کرد

سردار آزمون از بازیکن آینده‌دار آکادمی سپاهان صحبت کرد و او را مورد تمجید قرار داد و اعتقاد دارد که آینده درخشانی در انتظار او خواهد بود.

سردار آزمون در ابتدای صحبت‌هایش عنوان کرد: من از این مدل بازیکن‌ها نیستم که بگویم تا زمانی که ساقم جان دارد بازی می‌کنم، بازیکنان جوانی هستند که می‌توانند کمک کنند، اگر من یک روزی نباشم بازیکنانی هستند که جانشین شوند.

او در ادامه افزود: زمانی که یک نسلی را کنار می‌گذارید و نسل جدیدی وارد می‌شود یک مقدار کار برای کادرفنی سخت‌تر می‌شود، نمی‌شود بازی تیم ملی را با لیگ برتر مقایسه کرد، در لیگ برتر جای جبران هست، اما در تیم ملی اینطور نیست، این ذهنیت باید وجود داشته باشد که بین میلیون‌ها آدم چند نفر هستند که در تیم ملی حضور پیدا می‌کنند و باید آنقدر اعتماد به نفس داشته باشند که به تیم ملی کمک کنند، یک مقدار شرایط سخت است، اما باید آماده تغییر نسل باشیم.

سردار با تقدیر از دو بازیکن جوان گفت: من خیلی لیگ ایران را دنبال نمی‌کنم، اما سعید سحرخیزان و کسری طاهری که به تیم ملی دعوت نشدند بازیکنان خوبی هستند، طاهری اگر بتواند خودش را جمع و جور کند و به خودش برسد می‌تواند به تیم ملی برسد و آینده درخشانی داشته باشد.

کسری طاهری یکی از بازیکنان جوان آکادمی سپاهان است که در تیم ملی نوجوانان بازی می‌کند و شرایط مشابهی با شروع فوتبال سردار آزمون دارد.


منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • دو سایت جدید تراکتورسازی در خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود
  • سردار آزمون جانشین‌هایش در فوتبال ایران را انتخاب کرد
  • زنان متولد این ماه‌ها شخصیت قدرتمندی دارند!
  • برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران / برگزاری پرسپولیس - سپاهان فقط با حضور هواداران زن
  • «رباط صلیبی» تراژدی ۱۹ قسمتی فوتبال ایران
  • عکس| امید نورافکن پیش از اقدام جنجالی علیه پرسپولیس
  • باز هم جنگ در آزادی؛ نورافکن هواداران پرسپولیس را عصبانی کرد
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • عکس| امید نورافکن پیش از ماجرای جنجالی علیه پرسپولیس
  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)