Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@00:28:04 GMT

ترامپ حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت می‌شناسد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۴۱۴۶

ترامپ حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت می‌شناسد

یک رسانه غربی اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا هفته آینده حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش مشرق، مسئولان رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی پیش بینی کردند که دولت آمریکا هفته آینده حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این منابع تاکید کردند که به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی توسط آمریکا قریب الوقوع و در زمان سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو و پامپئو بر تلاش برای مقابله با ایران تأکید کردند ترامپ: آمریکا ۴۰۰ نظامی خود را در سوریه نگه می‌دارد

وزارت خارجه آمریکا اخیراً گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در دنیا را منتشر کرد و این در حالی است که این گزارش مناطقی را که اسرائیل در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی اشغال کرده است، مناطق اشغالی ندانسته است و این بر خلاف سیاست‌های آمریکا در طول سالیان گذشته است.

انتظار می رود که ترامپ به گرمی از نتانیاهو استقبال کرده و او را به مهمانی شام دعوت کند و این به منزله حمایت آشکار رئیس‌جمهور آمریکا از نتانیاهو دو هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) خواهد بود.

نتانیاهو روز گذشته در دیدار با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به فشارهای خود بر دولت آمریکا ادامه داد و از واشنگتن خواست که حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه را به رسمیت بشناسد.

نتانیاهو مدعی شد که اگر اسرائیل در جولان نبود، ایران اکنون در سواحل دریاچه "طبریا" بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «وقت آن رسیده که جامعه جهانی حضور اسرائیل در جولان را به رسمیت بشناسد».

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان القنیطره است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ منطقه جولان را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد. این در حالی است که بر اساس قطعنامه شورای امنیت جولان منطقه ای اشغال شده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که بازپس گیری جولان اشغالی سوریه تا خط چهارم ژنو سال ۱۹۶۷ میلادی حق ثابت سوریه است. قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت و بسیاری از قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل بر این حق تاکید می کند. این قطعنامه ها تاکید می کنند که جولان اشغالی بخشی لاینفک از سوریه است و تصمیم اسرائیل باطل و ملغی است و هیچ گونه اثر حقوقی و قانونی ندارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی اسرائیل ترامپ جولان اشغالی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا گفت: حوالی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه پنجشنبه به وقت محلی دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی به برخی از مراکز در اطراف دمشق حمله کرد.

این مقام نظامی که به نام وی اشاره نشده است، افزود این حمله موجب زخمی شدن هشت نظامی سوری شد و خسارت‌های مادی نیز داشته است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، هاگاری افزود: اسرائیل در پاسخ به حمله سوریه، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: اسراییل موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله اسرائیل به یک ساختمان در اطراف دمشق آسیب زده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در دمشق از رهگیری حمله موشکی اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه خبر داد.

تجاوز‌های هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بار‌ها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

دیگر خبرها

  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • مأموریت دشوار بلینکن
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!