Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@13:02:17 GMT

تماس های غیر رسمی ایران و عربستان با میانجیگری عراق

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۵۲۷۸

تماس های غیر رسمی ایران و عربستان با میانجیگری عراق

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «ایگور سوبوتین» نویسنده و تحلیلگر روسی در مقاله ای که روزنامه روسی «نزاویسمایا گازتا» منتشر کرده از آمادگی عربستان برای آغاز گفتگو با تهران سخن گفته است ولی برخی از تحلیلگران معتقدند که عربستان هنوز ناگزیر به این کار نشده است.

در این مقاله آمده است که گویا عربستان آماده می شود که دست از لجبازی با ایران بر سر موضوعات منطقه ای بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایگاه «عربی 21» نقل می کند که منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند که تماس هایی بین وزارت خانه های ایران و عربستان به صورت غیر رسمی در این باره صورت گرفته که گویا عراق در این رابطه میانجیگری کرده است.

این منابع گفته اند که یکی از دلایلی که عربستان را وادار به این اقدام دیپلماتیک کرده وضعیتی است که بعد از کشته شدن جمال قاشقجی خود را در آن گرفتار می بیند.

در ادامه این مقاله آمده است که در وضعیت کنونی عربستان تهدید می شود که ممکن است علیه آن تحریم های حقوق بشری از سوی نهاد های اروپایی اعمال شود، آلمان فروش سلاح و تجهیزات نظامی به ریاض را به دنبال جنایت کنسولگری سعودی در استانبول قطع کرده است و حتی آمریکا نیز در درون نهادهای قانونگذاری خود فشارهایی برای تحریم عربستان به دنبال این ماجرا در حال انجام است که فعلا با مقاومت دولت ترامپ روبرو شده است.

به گفته روزنامه نگار روسی، کارشناسان احتمال انجام تماس هایی بین ایران و عربستان را در این برهه زمانی که عربستان تحت فشارهای بین المللی است و ناکامی های متعددی هم در مسائل منطقه ای که با ایران رقابت تنگاتنگی دارد دور از انتظار نمی دانند ولی برخی هم معتقدند که این به معنای تسلیم شدن ریاض در مقابل تهران نیست بلکه ممکن است برای خروج از انزوا دست به این اقدامات بزند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جمال قاشقچی میانجیگری تحریم ها کنسولگری استانبول اروپا گفتگو عربستان عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، علی دایی در تماسی با حمید علیدوستی پدر ترانه علیدوستی جویای حال این بازیگر سینمای ایران شد.

در این تماس حمید علیدوستی عنوان کرد که در حال حاضر پیش دخترش نیست و حتما تماس شهریار فوتبال ایران را به گوش دخترش خواهد رساند.

این در حالی است که دایی هم عنوان کرد هر کمکی از دست او بر می آید حتما برای بهبود سلامتی ترانه علیدوستی انجام خواهد داد.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • هت‌تریک سردار آزمون مقابل چشم ده‌روسی
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • تماس علی دایی با حمید علیدوستی؛‌ اعلام آمادگی برای کمک به ترانه علیدوستی
  • تماس علی دایی با حمید علیدوستی مهاجم سابق تیم ملی
  • علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد
  • تماس علی دایی با پدر ترانه علیدوستی
  • میانجیگری خود را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهیم