Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری دو کلاهبردارحرفه‌ای در محدوده جنوب تهران خبر داد و گفت: این متهمان به بهانه پرداخت خوش حسابی از شهروندان کلاهبرداری میلیاردی می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت:در حدود دو هفته پیش چندین فقره شکایت مشابه با موضوع کلاهبرداری از طریق دستگاه خودپرداز موسوم به ATM از دادسرای ناحیه ۳۱ جرایم اینترنتی، جهت رسیدگی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحقیقات پلیسی مشخص شد افرادی ناشناس تحت پوشش یک برنامه رادیویی با شهروندان تماس گرفته، عنوان می‌کردند که شهروندان به خاطر خوش حسابی واجد شرایط دریافت جایزه هستند و به این بهانه آن‌ها را پای دستگاه خودپرداز کشانده و نهایتا با انجام مانور‌های متقلبانه حساب بانکی شهروندان را خالی می‌کردند.

تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره ۱۴ پلیس آگاهی پایتخت در این خصوص آغاز شد و طی تحقیقات پلیسی مشخص شد کلاهبرداران با افتتاح چند حساب بانکی با استفاده از مدارک شناسایی افراد غیر، اقدام به پولشویی و جابجایی پول‌های حاصل از کلاهبرداری کردند.

در ادامه تحقیقات محل‌های تردد تعدادی از متهمان شناسایی شده تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت که نهایتا یکی از متهمان به نام "مراد. م. " (۳۲ ساله) در محله خانی آباد نو واقع در جنوب تهران، شناسایی شد؛ با شناسایی متهم، کارآگاهان اداره چهاردهم ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به محل اختفای مراد اعزام و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و برای تحقیقات به اداره ۱۴ پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

متهم در تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری به شیوه مذکور اعتراف کرد و اظهار داشت که در این کار تنها نیست و با فردی به نام "داوود " (۴۸ ساله) همکاری می‌کند. طی هماهنگی‌های انجام شده از سوی کارآگاهان، متهم دوم نیز در محله نازی آباد واقع در جنوب تهران به هنگام ورود به مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد که در بازرسی از خودروی وی ده‌ها قطعه کارت عابر بانک به نام افراد مختلف، چک‌های سفید امضا شده از بانک‌های مختلف و مقادیری ارز کشف شد.

داوود پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری اعتراف کرد و عنوان داشت: با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه، حساب‌های جعلی و مجعول در بانک‌های مختلف افتتاح می‌کردیم؛ پس از آن طی تماس با شهروندان عنوان می‌کردیم که از یک برنامه رادیویی تماس می‌گیریم و با عنوان این که به خاطر خوش حسابی برنده جایزه ما شدند آن‌ها را به پای خودپرداز کشانده و با اغفال آن‌ها حسابشان را خالی و وجوه مسروقه را به حساب‌های جعلی خود منتقل می‌کردیم.

سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:: با توجه به این میزان از کلاهبرداری‌های صورت گرفته در تهران و سایر شهرستان و بر اساس تحقیقات بعمل آمده و اعترافات صریح متهمین پرونده، میزان ارزش کلاهبرداری‌های انجام شده بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد می‌شود که در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی سایر شکات پرونده ادامه دارد و متهمان نیز طی هماهنگی با دستگاه قضایی روانه زندان شدند.

وی در ادامه اضافه کرد:جهت واریز پول به حساب‌های بانکی هیچ نیازی به مراجعه افراد به پای دستگاه خودپرداز نیست؛ هرگونه درخواست جهت مراجعه صاحبان حساب‌ها به پای دستگاه‌های خودپرداز جهت وایز شدن پول به حساب افراد قطعا شیوه و شگرد افراد کلاهبردار برای انجام کلاهبرداری است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس آگاهی کلاهبرداری عابربانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

 یک هفته پس از ناپدید شدن دختر دانشجوی دندانپزشکی در شهرستان رفسنجان پیکر بی‌جان وی حوالی کوه‌های سرچشمه پیدا شد.

به گزارش ایران، علیرضا محمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: در پی گزارشی مبنی بر ناپدید شدن یک دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضایی برای پیدا شدن این فرد صادر شد. در حالی که ردیابی‌ها ادامه داشت سرانجام صبح سوم اردیبهشت مأموران کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش یکی از دشتبانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام و تحقیقات برای پیدا شدن فرد گمشده آغاز شد که در نهایت با استفاده از هلی شات جسد این دانشجو در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات اولیه آغاز شد.

محمدی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهارنظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما درحال حاضر دو مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران