Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:45:45 GMT

سرانه نگهداری معتادان متجاهر افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۰۷۶

سرانه نگهداری معتادان متجاهر افزایش می یابد

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سرانه نگهداری معتادان متجاهر 15هزار تومان برای سال 97 بود اما با توجه به تورم و گرانی ها در سال جدید این میزان افزایش می یابد.

حمید صرامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بر اساس آخرین بررسی هایی که در سطح استان ها صورت گرفته، میزان معتادان متجاهر در کشور بین 60 تا 64 هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: ساماندهی معتادان متجاهر اولویت کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر است. این اولویت در راستای پاسخ به مطالبات مردم، پاسخ به مطالبات حاکمیت و اجرای قانون تعیین شده است.
صرامی اظهار داشت: اکنون 22 مرکز نگهداری معتادان متجاهر در سطح کشور فعال است اما به دنبال افزایش کمی مراکز نیستیم بلکه در صدد هستیم تا معتادان متجاهر بتوانند زندگی سالم را یاد بگیرند.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری دستگاه ها در زمینه ساماندهی، نگهداری، مداخلات کاهش آسیب و درمان معتادان متجاهر را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بهزیستی، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و سازمان زندان ها برای افزایش ظرفیت ها و استانداردها در مراکز ماده 16 تلاش می کنند.
صرامی تصریح کرد: مراکز نگهداری معتادان متجاهر با استانداردهای پروتکل ها از نظر نوع خدمات در تغذیه، نگهداری و درمان اعتیاد انطباق دارد و سازمان بهزیستی کشور هم با جدیت بر این مساله نظارت می کند.
وی یادآور شد: هیچ یک از دستگاه های همکار در طرح ساماندهی معتادان متجاهر، بر اساس سلیقه شخصی خود عمل نمی کنند. این مراکز برای راه اندازی باید استانداردهایی را رعایت کنند و بعد از آن سازمان بهزیستی به آنها مجوز می دهد همچنین دائما کارشناسان و تیم های نظارتی از این مراکز بازدید دارند.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: مواد مخدر سالانه 199 هزار میلیارد تومان در کشور ما به اقتصاد ضربه می زند که هزینه ای بسیار قابل توجه است.
صرامی گفت: هر دستگاهی باید رسالت خود در امر پیشگیری از مصرف مواد را به خوبی انجام دهد و اساسی ترین موضوع در این زمینه، تقویت حساسیت است. انتظار داریم همه ساختارهای حاکمیتی نقش آفرینی قوی تری داشته باشند تا رویکرد سیاست های تجویزی دولتی جای خود را به رویکرد سیاست های مشارکتی سازمان های مردم نهاد بدهد.
اجتمام*3229*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مواد مخدر اعتياد معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای طرح دو روزه ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علی احمدپور با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی بوده و ورود به این فرآیند آسان و خروج از آن مشکل است، اظهار کرد: باید با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری و از بین بردن افسردگی و کم‌رویی فرزندان، آن‌ها را در برابر شرایط آسیب‌زا و گرایش به سمت مواد مخدر مقاوم کنیم.

وی از اجرای طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و افزود: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد: از این افراد ۱۸ کیلو و ۴۹۱ گرم تریاک، ۱۶۵ گرم هروئین، ۲۱ کیلو و ۳۰۳ گرم حشیش، یک کیلو و ۹۰۱ گرم شیشه و ۴۳ کیلو و ۹۶۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از طریق جلب مشارکت حداکثری مردم، تصریح کرد: واکسینه کردن قشر جوان زمانی اتفاق می‌افتد که همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری و تلاش کنند.

کد خبر 747876

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا