Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@00:57:56 GMT

سیستم اقتصادی باید حامی تولید باشد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۲۹۳

سیستم اقتصادی باید حامی تولید باشد

حسین فیروزی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 98 با عنوان سال رونق تولید اظهار داشت: از آنجا که تحقق این امر نیازمند حمایت سیستم اقتصادی از تولید است مخاطبان آن نیز شامل دولت، حاکمیت، بخش خصوصی و مردم است.

** اقتصاد مهمترین مسئله کنونی کشور
وی با اشاره به اینکه براساس گفته های رهبر معظم انقلاب مسئله اصلی و اساسی این روزهای کشور مسئله اقتصاد است گفت: استقلال اقتصادی، قطع اتکا به دیگران، ایجاد اشتغال و افزایش قدرت ملی همه در رونق تولید به عنوان یک راه حل مهم اقتصادی نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رونق تولید مجموعه ای از راه حل ها برای مسائل و مشکلات اقتصادی را در بطن خود دارد و یک راه حل جامع برای پاسخگوی به مسائل مختلف حوزه اقتصاد است.

** رونق تولید نیازمند پای کار بودن مخاطبان پیام رهبری است
فیروزی نقش مردم را برای تحقق این نام گذاری بسیار مهم اعلام کرد و گفت: مردم، کارآفرینان، فعالان اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی، دستگاه های دولتی و حکومتی، بانک ها و موسسات اعتباری جز مخاطبان این پیام هستند.
وی با اشاره به اینکه مردم برای تحقق این امر باید از کالاها و تولیدات داخلی حمایت کنند افزود: وظیفه کارآفرینان، فعالان اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی در تحقق این امر معطوف کردن فعالیت های خود به تولید بیشتر و استفاده از ظرفیت های خالی واحدهاست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: دستگاه های دولتی و حکومتی، بانک ها و موسسات اعتباری نیز در این راستا باید با حمایت های اداری، نهادی و مالی از تولید حمایت کنند.

** رونق تولید موجب توسعه اقتصادی و افزایش قدرت تولید ملی می شود
وی با بیان اینکه رونق تولید بر توسعه اقتصادی و قدرتمند شدن توان ملی در تولید تاثیرگذار است گفت: تولید افزایش اشتغال را به همراه دارد ایجاد اشتغال نیز موجب رسیدن سرمایه های انسانی به شکوفایی و خود باروی و افزایش خلاقیت و ابتکار در کشور می شود.
فیروزی کم شدن وابستگی به بیگانگان را از دیگر تاثیرات مهم رونق تولید در کشور اعلام و اضافه کرد: همواره در سیاست بین المللی کشوری که قدرت اقتصادی بالاتری دارد از قدرت سیاسی و امنیتی بیشتری نیز در روابط خود برخوردار است.
وی افزود: نام گذاری امسال به نام رونق تولید در شرایط کنونی نیاز اصلی کشور و جامعه است و همه مخاطبان این پیام باید دست به دست همه بدهند تا موجبات تحقق این شعار در کشور فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: رونق تولید در مرحله اول نیازمند حمایت مردم و در مرحله دوم نیازمند توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید در خارج از مرزها است.
فیروزی با بیان اینکه مردم نقش مهمی در عملیاتی کردن و تحقق این اصل مهم اقتصادی دارند گفت: رونق تولید بدون حمایت مردم ممکن نخواهد بود و بخش مهمی از مخاطبان این پیام ملت ایران هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی سال 98، امسال را به عنوان سال« رونق تولید» نامگذاری و تاکید کردند: باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند و از اول سال تاآخر آن، انشاءلله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد. اگر این طور باشد، امیدواریم که انشاءالله حل مشکلات اقتصادی راه بیفتد.
7349 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استفاده از ظرفیت اشتغال تولید ملی حضرت آیت الله خامنه ای دستگاه های دولتی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شرایطی که ایران روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رئیس‌جمهور در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی است که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جلسه هیات دولت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر: چشم‌انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد، گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه‌اندازی نهضت تولید در کشور است، افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه‌ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه‌ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند