Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازرسان بهداشت محیط مشهد به دستگاه‌های سنجش بهداشت در محل مجهز شدند.

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از دستگاه‌های سنجش در محل، وضعیت سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را مورد پایش قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجهز شدن بازرسان بهداشت محیط به دستگاه‌های سنجش در محل، گام بزرگی در ارتقاء سلامت عمومی جامعه به شمار می‌رود تصریح کرد: این دستگاه‌ها بر سرعت بخشیدن به سنجش بار میکروبی و کیفیت مواد غذایی، آب و آلودگی محیط کمک کرده و تخلف در این زمینه سریع‌تر شناسایی می‌شود.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه‌های بهداشت محیط از ۲۰ اسفند ماه آغاز شده است و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، گفت: تمرکز این طرح بر بهداشت اماکن عمومی، مواد غذایی، سکونتگاه‌های بین راهی، تفرجگاه‌ها و هتل‌ها است.
حسنی افزود: نیروهای بهداشت محیط در قالب ۱۹۹ تیم بازرسی در سراسر مناطق تحت پوشش دانشگاه از ساعت ۸ لغایت ۲۰ بر تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن اقامتی در مشهد و دیگر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه نظارت دارند.
وی اظهار داشت: نظارت بر مراکز و اماکن هدف برنامه، از جمله هتل ها، متل ها، مهمان پذیر ها، مسافرخانه‌ها و کلیه اماکن اقامتی، اماکن بین راهی، اماکن تفریحی و پارک ها، رستوران ها، کترینگ ها، مراکز فروش فست فودها، اغذیه فروشی ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، قنادی‌ها و شیرینی فروشی ها، فروشگاه‌های آجیل و خشکبار، فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی، سرویس‌های بهداشتی عمومی، فرودگاه، راه آهن، پایانه‌های مسافربری و همچنین نمونه برداری‌های هدفمند مواد غذایی در راستای کنترل بهداشت مواد غذایی، نظارت بر آب آشامیدنی، رسیدگی به شکایات مردمی و رتبه بندی بهداشتی رستوران‌ها در اولویت می‌باشد.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شهروندان خواست که گزارش‌های خود از تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند و خودشان نیز در سالم نگه داشتن محیط تلاش کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهداشت محیط مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

معصومه مهربان گفت: درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، بیماران مبتلا به سلیاک در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، تصریح کرد: از همین رو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه فرآورده‏‌های حاصل از غلات و شبه غلات (کینوا) کم آب‌بر، برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آرد بدون گلوتن مخصوص بیماران سلیاکی غنی از فیبر و پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی‌‏اکسیدان‏‌های طبیعی است که برای سایر افراد از جمله کودکان، نوجوانان، سالمندان، ورزشکاران و ... نیز توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز