Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جماران، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی جهت بررسی اقدام تروریستی در نیوزیلند به استانبول رفته، در سخنانی از مواضع کشورهای غربی در قبال مسلمانان و اسلام ستیزی انتقاد کرده است.

در فیلمی که «محمد فرازمند» سفیر ایران در ترکیه در توییتر خود منتشر کرده، «محمد جواد ظریف» در استانبول به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما می‌گوید: حمله تروریستی در نیوزیلند نشاندهنده یک حرکت بسیار خطرناک در غرب است و آن حرکت، حرکت اسلام ستیزانه در غرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایران ادامه داد: بعضی از مسئولین و نهادهای غربی هم یا با سکوت و یا با حمایت در این حرکت بسیار خطرناک شرکت دارند، کسانی که مانع ورود شهروندان کشورهای مسلمان به کشورهایشان می‌شوند، کسانی که مانع استفاده از علائم اسلامی در کشورهایشان می‌شوند، متاسفانه آنهایی که دم از آزادی بیان می‌زنند هم آزادی بیان مسلمین را سرکوب می‌کنند و هم به اسم آزادی بیان اجازه می‌دهند همه گونه توهینی به علیه مسلمان‌ها انجام بشود و ما تبعات این را در جاهای مختلف در غرب داریم می‌بینیم.

ظریف با اشاره به حمله تروریستی بامداد جمعه هفته گذشته به نمازگزاران در دو مسجد نیوزیلند که حداقل ۵۰ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشت، تصریح کرد: «حادثه نیوزیلند در واقع یک حادثه تنها نبود، این یک حادثه‌ای است که قسمتی از یک روندی است که متاسفانه شکل گرفته است». 

وی افزود: «هفته گذشته بعد از وقوع این حادثه دردناک در تماس با وزیر امور خارجه ترکیه داشتم از ایشان درخواست کردم که یا اجلاس وزرا یا اجلاس سران برای بررسی این موضوع برگزار شود، خوب دوستان ترکیه‌ای ما با توجه به حساسیتی که به موضوع دارند، فورا این تصمیم را گرفتند یعنی با فاصله یکی دو ساعت وزیر خارجه ترکیه به من اعلام کرد که جلسه وزرا تشکیل می‌شود، این اقدام بسیار مناسبی بود که دولت ترکیه انجام داد».

وزیر خارجه ایران درباره نشست امروز جمعه وزرای خارجه کشورهای اسلامی گفت: ما در این جلسه قصد داریم که تلاش داریم که یک اجماعی درست شود نه تنها برای محکوم کردن این کار (حمله تروریستی در نیوزیلند) تدبیری بیاندیشند بلکه همچنین برای کشورهای اسلامی تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این قبیل اتفاقات اتخاذ کنند.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایران ترکیه حمله تروریستی کشورهای اسلامی استانبول 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود