Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@07:36:55 GMT

استقبال از مسافران خارجی در مرز دوغارون

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۹۷۶

استقبال از مسافران خارجی در مرز دوغارون

فرماندار و اعضای ستاد خدمات سفر تایباد از مسافران خارجی در مرز دوغارون با اهدای بسته فرهنگی، گل و شیرینی استقبال کردند.

حسین شرافتی راد در حاشیه مراسم استقبال از مسافران خارجی در مرز دوغارون به خبرنگار ایلنا در تایباد گفت: نوروز گذشته ورود مسافران خارجی از طریق این معبر رسمی به کشور 27 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود این اقدام امسال با رشد بیش از 10 درصدی نسبت به پارسال صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام تمهیدات لازم جهت پذیرش مسافران ورودی و خروجی کشور در مرز دوغارون فراهم شده و این معبر رسمی از لحاظ زیرساخت‌ها رتبه اول را از آن خود کرده است. 

وی مطرح کرد: امسال در طرح استقبال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف سلامت مسافران و با توجه به تاکید استاندار خراسان رضوی بر اهمیت سلامت مسافران در این دروازه ورودی قربانی صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در این شهرستان تصریح کرد: پایانه مرزی دوغارون به‌عنوان دروازه ورودی شمال شرق کشور در همسایگی افغانستان و در فاصله 20 کیلومتری شهر تایباد واقع شده و روزانه هزاران مسافر از این مسیر تردد می‌کنند و مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی همه‌ساله در روز اول فروردین به‌پاس فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت برگزار می‌شود. 

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد نیز گفت: با توجه به اهمیت مرز دوغارون در ورودی کشور تمام پیش‌بینی‌های لازم جهت یک اقامت گردشگری خوب برای مسافران خارجی فراهم شده است. 

عبدالرحیم تاج‌محمدی افزود: سال گذشته بیش از 10 هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کردند. 

شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و مرز دوغارون در فاصله 18 کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 افغانستان صنایع دستی و گردشگری کمیته امداد امام خمینی گردشگری مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • پاکسازی منطقه کوهستانی صبرز تایباد
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان