Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@00:52:40 GMT

هنگام وقوع حوادث جاده‌ای چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۸۰۹۶

هنگام وقوع حوادث جاده‌ای چه کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تعطیلات نوروز سفر‌ها به اوج خود می‌رسند و افراد در این تعطیلات به سفر‌های زیادی می‌روند، عمده‌ی این سفر‌ها با ماشین‌های شخصی است که اگر ایمنی را رعایت نکنند، منجر به وقوع حوادث ناگوار می‌شود که گاهی اوقات هرگز جبران نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که می‌دانید هر ساله در جاده‌های سطح کشور به دلیل رعایت نکردن ایمنی عده زیادی جان خود را از دست می دهند که در این بین می‌توان با رعایت نکاتی از وقوع حوادث جاده‌ای جلوگیری یا در صورت وقوع حوادث به خود یا افراد آسیب‌دیده کمک کرد.
مرجان مشکل گشا کارشناس و مدرس جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این خصوص اظهار کرد: هنگامیکه با یک حادثه رو به رو می‌شوید، ابتدا از ایمن بودن صحنه مطمئن شوید سپس نوع آسیب‌ها را بررسی کنید و تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید. برای آرامش دادن به مصدومان آرام باشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

وی در ادامه بیان کرد: اگر از امن بودن صحنه‌ی حادثه مطمئن هستید و بیش از یک مصدوم وجود دارد، از افرادی که می‌توانند راه بروند، بخواهید تا در یک محل جمع شوند. مشخص کنید که کدام یک از افراد باقی مانده جدی‌تر صدمه دیده اند سپس اقدام لازم را انجام دهید.

این کارشناس  گفت: در تصادف خودرو، مثلث هشدار را از هر جهت به فاصله‌ی ۷۰ متر دور‌تر از محل حادثه قرار دهید و از اطرافیان برای همکاری به ویژه تماس با نیرو‌های امدادی، امن کردن صحنه‌ی حادثه و اقدام‌های ابتدایی کمک بگیرید.

مشکل گشا تاکید کرد: پیش از نزدیک شدن به صحنه‌ حادثه مطمئن شوید که خودتان به خطر نمی‌افتید و اگر خودرو در محل وجود دارد آن را از نظر دود، آتش و مواد شیمیایی خطرناک بررسی کنید.

 مهم ترین اقدام ارزیابی مصدوم است

این کارشناس گفت: مشخص کنید چند مصدوم وجود دارد. ابتدا مصدومی را ارزیابی کنید که شدیدترین آسیب را دیده است همچنین به مصدومی که ساکت است توجه کنید، زیرا ممکن است پاسخ دهی نداشته و آسیب شدید دیده باشد.

وی مطرح کرد: اگر خطری وجود دارد تا رسیدن نیرو‌های امدادی منتظر بمانید و تا زمانی که ایمن بودن صحنه توسط آن‌ها اعلام نشده است، نزدیک نشوید و حاضران در صحنه را دور نگه دارید.

مشکل گشا در خصوص تقاضای کمک گفت: اگر مصدومی آسیب شدید دیده است، با اورژانس تماس بگیرید و تعداد مصدومان را به آن‌ها بگویید، در صورت امکان از حاضران در صحنه بخواهید تا با اورژانس تماس بگیرند.

وی افزود: اگر مصدوم پاسخ دهی دارد، ارزیابی را دقیق‌تر انجام دهید. صدمات تهدید کننده‌ حیات مانند خونریزی شدید را پیش از صدمات خفیف‌تر مانند پیچ خوردگی مچ پا رسیدگی کنید و از حاضران در صحنه بخواهید به آسیب‌های خفیف‌تر رسیدگی کنند یا وسایل لازم را بیاورند.

 همچنین سردار تقی مهری رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درخصوص آمار تلفات جاده‌ای در نوروز سال گذشته گفت: در موج نخست سفر‌ها شاهد کاهش پنج درصدی شمار جانباختگان حوادث رانندگی در سانحه تصادفات بودیم، اما متاسفانه در موج دوم این سفر‌ها تلفات حوادث رانندگی افزایش یافت؛ به طوری که تنها در ۱۰ روز فروردین ماه ۳۷ تن جان خود را ازدست دادند.

همچنین بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در تصادفات نوروزی سال ۹۷ تعداد ۳۲۸ نفر کشته شده اند که مرگبارترین روز تصادفات، روز جمعه دهم فروردین با ۳۷ کشته بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، اظهار داشت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح ( خشت و.... ) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

 

دیگر خبرها

  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام