Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@13:57:50 GMT

بارش برف مسافران نوروزی خراسان شمالی را غافلگیر کرد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۸۲۰۶

بارش برف مسافران نوروزی خراسان شمالی را غافلگیر کرد

به گزارش ایرنا، با ورود سامانه بارشی جدید از روز گذشته به استان، جو ناپایداری در نقاط مختلف حاکم شده و بارندگی تمام این خطه را در بر گرفته است.
بارندگی ها در بجنورد، نقاط مرتفع و کوهستانی و نیز گردنه ها به صورت برف است.
اکنون برف شهرستان بجنورد را فرا گرفته و در خیابان ها و جاده ها، سبب لغزندگی معابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارش باران از شب گذشته خراسان شمالی را فرا گرفته است و اکنون بارندگی از تمام شهرستان های استان گزارش شده است.
هواشناسی خراسان شمالی هم نسبت به سیلابی شدن مسیل ها هشدار داده است.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در این باره گفت: با توجه به پیش بینی بارش ها، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان وجود دارد.
مهری هاشمی دوین اظهار داشت: ناپایداری هوا که از بعد از ظهر دیروز استان را در بر گرفته تا اواخر وقت جمعه ادامه داشته و در برخی از مناطق استان سبب وزش باد، گاهی باد شدید و افزایش ابر می شود.
وی افزود: این سامانه به تناوب سبب بارش باران خواهد شد و بارش باران در مناطق مختلف به صورت رگبار و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: بارندگی ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر هم به صورت برف بوده و مه گرفتگی گردنه ها دور از انتظار نیست.
هاشمی دوین گفت: با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: برای استان تا صبح روز شنبه، کاهش نسبی دمای هوا پیش بینی شده است اما از روز شنبه روند افزایش محسوس دما آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، با ورود و فعالیت سامانه بارشی در هفته جاری به خراسان شمالی سبب بارندگی های قابل توجه در استان شده است.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بارش باران خراسان شمالی رعد و برق مسافران نوروزی وزش باد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور

ایسنا/کرمان فرماندار راور گفت: بارندگی روزهای گذشته در مجموع حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان وارد کرده است.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خسارت اولیه ناشی از بارش‌های اخیر در شهرستان راور اظهار کرد: ۱۴ رشته قنات در این بارش‌ها آسیب دیده که ارزش ریالی آن چهار میلیارد تومان برآورد شده می‌شود.

وی با اشاره به خسارت پنج میلیارد تومانی به کانال و لوله‌های آب کشاورزی افزود: بارندگی روزهای پایانی هفته گذشته ۹ میلیارد ریال به مزارع گندم، استخرهای ذخیره آب و تعدادی دام خسارت زده است.

فرماندار راور با اشاره به آسیب ۲۰ هکتار باغ زیتون و پسته با برآورد اولیه یک و نیم میلیارد تومان بیان کرد: ۲۰۰ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان تخریب شده است. 

وی با اشاره به تخریب بندهای انحرافی در سطح شهرستان راور در بارش‌های روزهای گذشته گفت: جمع کل خسارت اولیه در این بخش بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

عباسی خسارت بارندگی و سیلاب به ابنیه راهداری از جمله پل‌ها، روکش آسفالت و شانه جاده‌ها در شهرستان راور را ۱۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خسارت نوسانات دمایی و عدم تامین نیاز سرمایی در ۶۰۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان به ویژه رقم کله قوچی نیز باعث ریزش بیش از ۶۰ درصد جوانه‌های گل پسته شده که برآورد خسارت به میزان ۱۴۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟