Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@20:56:16 GMT

پمپئو: فشارها بر ایران ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۵۶۳

خرداد: وزیر امورخارجه آمریکا یک روز پس از تبریک پوشالی نوروز به مردم ایران گفت که فشارهای اقتصادی و سیاسی واشنگتن بر ایران ادامه می‌یابد.
به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا که در سفر منطقه‌ای به سرزمین‌های اشغالی رفته است در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در راستای سیاست ایران‌هراسی ضمن ادعای این که ایران قصد گسترش نفوذ خود در خاورمیانه را دارد، گفت که فشارهای اقتصادی و سیاسی واشنگتن بر ایران ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پمپئو در ادامه ادعاهایش گفت: شاهد هستید که ما اکنون شبه نظامیان [مورد حمایت ایران] در داخل عراق را گروه تروریستی اعلام کرده‌ایم. ملاحظه می‌کنید که شناسایی کرده‌ایم. شاهد هستید که ما مؤسسه‌های مالی و عوامل مالی که در انتقال غیرقانونی پول و در حمایت از حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله فعالیت داشتند را شناسایی کرده‌ایم. دولت [آمریکا] تلاش‌هایی جدی و گسترده برای مقابله با اقدامات ایران (در منطقه) انجام داده است.
وی همچنین به موضع‌گیری جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخصوص بلندی‌های جولان (در سوریه) اشاره کرد که به تازگی گفته بلندی‌های جولان متعلق به رژیم صهیونیستی است. ترامپ سال گذشته نیز در ادامه سیاست‌های حمایتی‌اش از رژیم صهیونیستی سفارت آمریکا در راضی اشغالی را از تل‌آویو به قدس شرقی منتقل کرد.
وزیر امورخارجه آمریکا علاوه‌ بر این در گفت‌وگویی با شبکه العربیه بار دیگر مدعی شد که ایران سلاح و موشک در اختیار حوثی‌های یمن قرار می‌دهد و امیدوار است که فشارها بر ایران حوثی‌ها را متقاعد کند که به میز سیاسی بازگردند.
پمپئو در بخش دیگری از این مصاحبه نیز مدعی شد که حوثی‌ها خط مشی خود را از مقامات ایران می‌گیرند.
به گزارش ایسنا، مقامات آمریکا که خود با سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ طلبانه‌شان عامل اصلی بی‌ثباتی و هرج و مرج در خاورمیانه هستند در حالی با ادامه سیاست‌های خصمانه‌شان علیه ایران تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را برای مشکلات منطقه مقصر جلوه دهند که ایران بارها این ادعاهای بی‌اساس را رد کرده و تاکید دارد که کشورمان هرگونه دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را رد می‌کند. مقامات ایرانی تاکید می‌کنند که هیچ‌گونه تسلیحات به حوثی‌ها نداده‌اند و موشک‌های آنها متعلق به خودشان بوده است. برچسب ها: پمپئو ، مایک پمپئو ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: پمپئو مایک پمپئو آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا به نارضایتی گسترده اوکراینی‌ها از رئیس‌جمهور این کشور پی‌برده و اعتراف می‌کنند.

به گزارش مشرق، سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که دولت آمریکا تلاش‌های خود برای پیدا کردن جایگزینی برای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را تشدید کرده است.

این سرویس در بیانیه‌ای توضیح داد: «آمریکا و اتحادیه اروپا به وجود نارضایتی در میان شهروندان اوکراینی در مورد طولانی شدن جنگ [با روسیه] اذعان کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «مهمترین مسئله برای آمریکا جلوگیری از افزایش ناامیدی اوکراینی‌ها است. برای آنها مهم نیست که چه کسی اوکراین را رهبری خواهد کرد».

سرویس اطلاعات خارجی روسیه ادامه داد: «در همین حال، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند زلنسکی فعلا در سمت خود باقی بماند و مخالفان او را متقاعد می‌کنند که فعلا خویشتن‌داری کنند».

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «واضح است که زلنسکی در نبرد برای به دست آوردن قلب و ذهن مردم اوکراین شکست خورده است و پس از تاریخ ۲۰ می، مشروعیت خود را کاملاً از دست خواهد داد».

به نوشته اسپوتنیک، این سرویس همچنین افزود: «آمریکا به اینکه چه کسی به طور خاص، اوکراین را هدایت کند اهمیتی نمی‌دهد، بلکه مهم این است که چه کسی قادر به ادامه جنگ با روسیه باشد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • BRT کرج تا کمالشهر ادامه می‌یابد؟
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • حماس از آمریکا تضمین می‌خواهد که اسرائیل به رفح حمله نخواهد کرد
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا