Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» گزارشی را در خصوص سخنان ترامپ درباره جولان اشغالی و تاثیرات آن بر واقعیت های حقوقی و میدانی منتشر کرد و نوشت: این سخنان بیشتر از همه برای نتانیاهو در آستانه انتخابات جنبه تبلیغاتی دارد.

 در این مطلب که به قلم یکی از ستون نویسان اصلی این روزنامه نوشته شده آمده است که توئیت دونالد ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن حاکمیت ادعایی اسرائیل بر جولان اشغالی، بسیاری از سیاستمداران آمریکا را متعجب کرده است چرا که آنان می دانند طبق قوانین و عرف حقوق بین الملل این سرزمین متعلق به سوریه است و اسرائیل آن را با ادعاهای واهی اشغال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر با اعمال فشار بر کاخ سفید، دنبال شنیدن همین اظهار نظر از زبان ترامپ بود. وی دنبال آن بود که در آستانه انتخابات بتواند یک حربه پشتیبانی برای خود جذب کند.
به نوشته تایمز آو اسرائیل، ترامپ با این سخنان چند هدف را دنبال می کند که یکی از اصلی ترین آن ها حمایت از نتانیاهو در آستانه برگزاری انتخابات در فلسطین اشغالی است.
در ادامه این مطلب آمده است، همه می دانند که ترامپ شخصا نتانیاهو را به بینی گانتس رهبر ائتلاف «آبی و سفید» (رقیب نتانیاهو در انتخابات بیستم فروردین ماه در فلسطین اشغالی) ترجیح می دهد چرا که وی تا کنون با گانتس هیچ ارتباطی نداشته است.
این روزنامه نوشت برخی از منتقدان معتقدند که توئیت ترامپ در خصوص جولان اشغالی یک بیانیه رسمی از سوی وزارت خارجه یا کنگره آمریکا نیست و فقط یک اقدام نمادین و یک جایزه سیاسی برای نتانیاهو اسست که دنیا را بی ثبات تر می کند.
اهرون دیوید میلر کارشناس یهودی امور خاورمیانه نیز در این باره گفت: این توئیت ترامپ فقط یک اظهار نظر سیاسی است و در وضعیت کنونی هیچ نشانه ای از تغییر وضعیت حقوقی جولان مشاهده نمی شود جز این که کنگره آمریکا در این باره تصمیم بگیرد.
چند تن از نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا از جمله لیندسی گراهام که به تازگی به جولان نیز سفر کرده بود، در تایید صحبت های ترامپ در خصوص جولان نوشت: ما در کنگره نیز سعی می کنیم که در این راستا در پشت سر شما حرکت کنیم.
از سوی دیگر نیز برخی منتقدان ترامپ در واکنش به موضع گیری ترامپ در خصوص جولان اشغالی از تصمیم وی برای حمایت نتانیاهو در قالب این سخنان انتقاد کردند.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
این منطقه بر اساسا قوانین و حقوق بین الملل متعلق به سوریه است اما رژیم صهیونیستی منابع غنی آن را به یغما می‌برد.
اقدام آمریکا در حمایت از ضمیمه جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی در شرایطی است که دولت این کشور پیشتر سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال داده بود.
پیشتر نیز هر یک از کشور های ترکیه، ایران، سوریه، روسیه، یمن و اتحادیه اروپا و دیگر سازمان های بین المللی این سخنان ترامپ را محکوم و از آن انتقاد کردند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه

منابع خبری از شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری گزارش دادند که صبح امروز 70 راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه شلیک شده است.

شبکه خبری المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که شلیک راکت‌ها از لبنان به یک پایگاه نظامی اسرائیل در جولان اشغالی سوریه اصابت کرده است.

این منبع از دومین حمله موشکی به اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که حدود 70 راکت به بلندی‌های جولان اشغالی سوریه شلیک شده که تعدادی از آن‌ها رهگیری شده است.

رسانه های اسرائیلی از شهرک‌نشینان جولان اشغالی خواستند که به پناهگاه بروند.

مقر فرماندهی لشگر 210 اسرائیل در جولان اشغالی هدف حملات راکتی حزب الله قرار گرفت

در پی این حمله، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، که در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به منطقه «البقاع»،  رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه مقر فرماندهی لشگر 210 ارتش رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی سوریه با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند.

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالیاگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی+ فیلم
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است