Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دولت سوریه در واکنشی به موضع رئیس جمهوری آمریکا در قبال حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان ضمن محکوم کردن این رویکرد یادآور شد که دمشق از طریق راه‌ها و امکانات در دسترس این منطقه اشغالی را بازپس خواهد گرفت.

در بیانیه دولت سوریه که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه این کشور موضع آمریکا در قبال جولان را به عنوان نوعی جانبداری بدون منطق و تعصب کور ایالات متحده در قبال اسرائیل قلمداد و تاکید کرده است که این گونه اظهار نظر‌ها نمی‌تواند سبب تغییر حقایق موجود در جولان شود و این منطقه برای همیشه عربی و متعلق به سوریه باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه همچنین تصریح شده است: «مردم سوریه مصمم هستند تا از طریق کلیه راه‌ها و امکانات موجود این بخش از سرزمین خود را باز پس گیرند.»

دمشق همچنین در ادامه تصمیم در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان را ناقض قوانین بین المللی ارزیابی کرده است.

واکنش ایران

از سوی دیگر رویترز به نقل از منابع رسانه‌ای در ایران اعلام کرده است که تهران ضمن ابراز نگرانی از رویکرد آمریکا در قبال حاکمیت اسرائیل بر جولان، تصمیم کاخ سفید در این خصوص را غیر مشروع و غیر قابل پذیرش توصیف کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه با قلدرمآبانه قلمداد کردن رفتار آمریکا و رژیم صهیونیستی به رسمیت رساندن اشغال بلندی‌های جولان را سرمنشا وقوع درگیری‌های جدید در منطقه ارزیابی و تاکید کرد: «رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر بر هیچ یک از اراضی عربی و اسلامی حاکمیت ندارد و باید سریعا به تجاوز و اشغالگری این رژیم خاتمه داده شود. جولان نیز بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت بخش اشغال شده سرزمین سوریه به شمار می‌رود و جز خاتمه اشغال هیچ راه حل دیگری برای آن متصور نیست.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به تازگی با انتشار توییئی اعلام کرد وقت آن است که ایالات متحده آمریکا بعد از ۵۲ سال، حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را کاملا به رسمیت بشناسد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در گزارش سالانه خود در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان که روز چهارشنبه منتشر شد، توصیف معمول خود از بلندی‌های جولان را از «بلندی‌های تحت اشغال» به «بلندی‌های تحت کنترل» اسرائیل تغییر داد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نتانیاهو بلندی های جولان حاکمیت اسرائیل بر جولان بهرام قاسمی دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی اراضی عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • واکنش آمریکا به کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه 
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت