Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:15:38 GMT

بیش از 68 هزار نفر در 7 روز گذشته امداد رسانی شدند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۱۹۳۴

بیش از 68 هزار نفر در 7 روز گذشته امداد رسانی شدند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام هزار و 381 مورد عملیات امداد و نجات از 25 اسفند97 تا دوم فروردین 98، گفت: در این مدت 68 هزار و 73 نفر از هموطنان متاثر از انواع حوادث در اقصی نقاط کشور خدمات امدادی دریافت کردند.

«مرتضی سلیمی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به عملیات امداد و نجات نوروزی هلال احمر از 25 اسفندماه 97 تا ساعت 6 صبح امروز (دوم فروردین ماه)، گفت: از مجموع افرادی که به آنها امدادرسانی شده ، 11 هزار و 706 نفر از افراد آسیب دیده از حوادث مختلف در مدارس، مساجد، پایگاه های امدادی و نظایر آن اسکان اضطراری داده شده اند، 873 نفر نجات یافته و 562 نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند (74 درصد مصدومان مربوط به حوادث ترافیکی محورهای برون شهری بوده اند).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به انجام 100 عملیات پروازی و انتقال هفت بیمار از مسیرهای صعب العبور و مسدود ناشی از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی از این طریق به مراکز درمانی گفت: از شروع طرح امداد و نجات نوروزی تا امروز، بالگردهای امداد و نجات هلال احمر 16 هزار و 50 کیلوگرم اقلام امدادی به مناطق آسیب دیده از سوانح جوی انتقال داده و این اقلام میان آسیب دیدگان توزیع شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات همچنین در تشریح عملیات امدادرسانی به متاثران حوادث جوی در 28 استان از روز 25 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه (ساعت 6 صبح) گفت: در این مدت امدادرسانی به 60 هزار و 521 نفر در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، رضوی، و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان که متاثر از حوادث جوی بودند، انجام شده است.
وی افزود: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در این مدت 10 هزار و 129 نفر از هموطنان و مسافران متاثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند و 60 نفر دیگر از متاثرین اینگونه حوادث به مناطق امن منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ارائه خدمات سرپایی به 45 نفر از مصدومان حوادث ترافیکی، انتقال 17 مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی، رهاسازی هزار و 710 دستگاه خودرو از برف و تخلیه آب از یک هزار و 100 واحد منزل مسکونی؛ از دیگر اقدامات 722 تیم (متشکل از 2 هزار و 865 نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در 28 استان کشور بوده است.
سلیمی افزود: در این حوادث 6 نفر از هموطنان (بر اثر ریزش کوه یک نفر در سوادکوه، بر اثر وقوع سیل یک نفر در میانرود، دو نفر در مانه و سملقان، 2 نفر بر اثر رانش زمین در مینودشت و کلاله) فوت کرده اند.
وی، از توزیع 951 دستگاه چادر امدادی، 6 هزار و 250 تخته پتو، یک هزار و 968 تخته موکت، سه هزار و 304کیلوگرم نایلون، 10 هزار و 38 بسته غذایی، 18 هزار و 278 بطری آب معدنی، 9 هزار و 139 قوطی انواع کنسروجات، 41 هزار و 794 قرص نان، 269 کیلوگرم خرما، 15 هزار 315 کیلوگرم برنج، دو هزار و 717 کیلوگرم روغن و یک هزار و 175بسته بیسکوییت در بین متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: عملیات امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی در استان های مازندران، گلستان، سمنان و خراسانی شمالی ادامه دارد.
اجتمام**7029**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر

بابک محمودی گفت: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت محترم و در آستانه صد و سه سالگی تشکیل جمعیت هلال احمر بر توان امدادی این جمعیت افزوده شد. در واقع اقداماتی را که درطول دوره مدیریتی اخیر این جمعیت انجام شد، می‌توان با اقدامات صد سال گذشته در جمعیت هلال احمر مقایسه کرد. این تجهیزات به مناسبت روز هلال احمر و به مرور در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر این مجوز خرید ۱۶۰۰ دستگاه دیگر را نیز در اختیار داریم که در حال عقد قرارداد و خرید آن هستیم. همچنین بالغ بر ۲۸۰۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس تا پایان امسال به بدنه امداد و نجات کشور اضافه خواهد شد و امیدواریم که شاهد افزایش کیفیت و خدمات ارائه شده به مردم باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در کنار این موضوع ساخت پایگاه‌های امداد و نجات جدید با کمک دولت و استانداردی‌ها پیگیری می‌شود. در حال حاضر بالغ بر ۶۲۰ پایگاه امداد و نجات داریم و برنامه داریم تا تعداد پایگاه‌ها را به حدود ۱۰۰ پایگاه برسانیم.

محمودی با بیان اینکه در سال جاری اجرای عملیات‌های امدادی در تمام کوهستان‌ها را دنبال خواهیم کرد، گفت: تعدادی از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای را نیز در جاده‌های تازه تاسیس ایجاد خواهیم کرد. همچنین تاکید داریم که در هر مسیر و جاده جدیدی که ساخته می‌شود، از همان ابتدا استاندارد‌های امداد و نجات را داشته و پایگاه‌هایی را احداث کنند.

وی در خصوص خودرو‌ها و آمبولانس‌های امدادی جدید که به بدنه این سازمان اضافه شده‌اند نیز گفت: تقریباً تمامی استان‌ها ها داری یک حالت فرسودگی ناوگان هستند و از این رو خودرو‌های جدید به تمامی این استان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد. البته در بعضی از این استان‌ها باتوجه به شرایط جغرافیایی، اقلیم، وسعت و ... مواردی در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: عمدتاً استان‌های اصلی و حادثه خیز ما که مقصد مسافرت‌ها هستند این‌ها از نظر پایگاه‌های امداد و نجات و خودرو به طور ویژه دیده شدند ولی به طور کل با این ۲۷۰۰ دستگاه تمامی ناوگان لجستیکی استان‌های ما بروزرسانی خواهند شد و به لطف خداوند توان بسیار بالایی جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

محمودی در خصوص پلاک این خودرو‌ها نیز گفت: سردار رادان شخصا به این موضوع ورود کردند و انءشالله در اسرع وقت انجام خواهد شد، همچنین ما منتظر تجهیز هستیم که به محض تجهیز شدن کار پلاک‌گذاری این خودرو‌ها انجام می‌گیرد که این موضوع به خود استان‌ها واگذار می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور همچنین گفت: انءشالله در مجلس جدید بازبینی در قوان شود که ورود خودرو‌های امدادی که مشخص هستند چه مقصدی دارد و این موضوع درگیر مشکلات اداری قرار نگیرد و سریعتر به ناوگان لجستیکی هلال‌احمر اضافه شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • کمک رسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده