Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاضع بیانات مقام معظم رهبری را چراغ راهی برای مسئولان در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: شعار سال نباید در حد شعار بماند، بلکه نیازمند اقدام عملی در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدجواد خاضع امروز ( 2 فروردین) در نخستین خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوا، گوهری ارزشمند است که در زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها و همچنین بر حیات دنیوی و اخروی ما اثر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت یاسوج اظهار داشت: انسان متقی و پارسا از برکات و فوائد بسیار ارزشمند تقوا بهره مند می شود که به تعبیر آیات و روایات، تقوا به منزله سپر حفاظتی، مانع نفوذ و رخنه شیطان است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه تقوا برای ما انسان ها بهترین راهنما و نگهبان است، اضافه کرد: اگر تقوای الهی را رعایت کنیم، این تقوا برای ما سراسر نور و هدایت خواهد بود.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه گناهان باعث می شوند که انسان بیچاره شود، ادامه داد: عامل اصلی گرفتاری و هلاکت انسان، گناهانی است که خودش مرتکب می شود؛ بنابراین راه نجات انسان از گناهان، بلاها و گرفتاری ها پاکی و تقواست.

 

خاضع به نامه ارزشمند از امام محمدباقر (علیه السلام) خطاب به جناب سعد اشاره کرد و گفت: امام در این نامه می فرمایند: «خداوند متعال به سبب تقوا بنده اش را از آنچه از عقلش دور مانده است، حفظ می کند».

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند برای ما انسان ها دو حجت ظاهری و باطنی را قرار داده که حجت های ظاهری همان پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام هستند و حجت باطنی نیز عقل است.

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه خدای سبحان عقل را برای هدایت و روشنی بخش هدایت ما قرار داده، ابراز داشت: انسان با عقل نمی تواند همه حقایق را دریابد، زیرا عقل ما را از هدایت الهی بی نیاز نمی سازد .

 

خاضع یادآور شد: اگر انسان با تقوا بوده و تقوای الهی را رعایت کند از آنچه که از عقلش پنهان مانده و نتوانست از هدایت عقل بهره مند شود، اینجا نیروی تقوا به کمک انسان می آید و راه را از چاه تشخیص می دهد.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج راه تشخیص حق از باطل را تقوای الهی دانست و ادامه داد: اگر انسان باتقوایی باشیم در جاهایی که بین حق و باطل گرفتار می شویم و تشخیص حق از باطل برای ما سخت و مشکل می شود، تقوا به کمک انسان می آید.

 

وی در خطبه دوم ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، عید نوروز و بهار طبیعت را تبریک گفت و با اشاره به دعای لحظه تحویل سال جدید، تاکید کرد: همه ما در لحظه تحویل سال از خداوند سبحان دگرگونی حال، تحول و نیکو شدن حال و احوال را طلب کردیم.

 

خاضع مهم ترین ره آورد نوروز را تلاش برای تغییر و تحول دانست و اضافه کرد: پیامبر اعظم (صل الله علیه وآله وسلم) فرمود:« زمانی که بهار را دیدید، بسیار یاد رستاخیز نمایید، این نشور و سرسبزی طبیعت و درختان را وقتی مشاهده می کنید این را به یاد نشور اصلی انسان ها و رستاخیز هستی بیفتید و بدانید که شما هم مثل این طبیعتی که در زمستان مرده بود و در بهار سرسبز و متحول شد، شما هم بعد از مردن دچار نشور خواهید شد و همه ما انسان ها مجدد سر از قبرها برای حساب و کتاب درخواهیم آورد» .

 

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: طبیعتی که در زمستان زمین آن سیاه شده بود، درختان خشکیده بودند، در فصل بهار سرسبز و باطراوت شدند؛ انسان هم باید از این طبیعت درس بگیرد و دچار تحول شود.

 

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه تحویل سال نو اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند «تحویل سال جدید که مصادف با نوعی تحول در عالم طبیعت می باشد، فرصتی است که انسان به تحول درونی و به اصلاح امور مادی، دنیوی و روحی خود بپردازد، ایجاد تحول کار خداست اما ما موظفیم برای تحول درونی در خود، در زندگی شخصی و اجتماعی و در جهان برای تحول اقدام کنیم».

 

خاضع بهار واقعی ما انسان ها را ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) دانست و گفت: انشالله هر زمان که تشریف آورد و دوران ظهور و بهار حقیقی فرا برسد، زمین ذخائر خود را سخاوتمندانه عرضه خواهد کرد و آسمان باران رحمتش را بی دریغ هدیه خواهد نمود.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج یادآور شد: زمانی که امام عصر ظهور کرد، ظلم و بی عدالتی در زمین برچیده خواهد شد و عدالت، امنیت و دین در جامعه حاکم و برقرار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در این زمان انسان ها به جای خودخواهی، به خداخواهی گرایش پیدا خواهند کرد، اظهار داشت: ثروت های جامعه به عدالت و مساوات بین مردم توزیع خواهد شد و افزایش پیدا خواهد کرد، به نحوی که دیگر فقیری در جامعه پیدا نخواهد شد.

 

خاضع تاکید کرد: در دوره امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) کینه ها، دشمنی ها، بغض و عداوت ها از میان مردم رخت برخواهد بست و جای خود را به دوستی و مدارا خواهد داد.

 

امام جمعه موقت یاسوج به سالروز وفات جانسوز ام المصائب، مظهر صبر و بردباری، عقیلیه بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) اشاره کرد و ضمن تسلیت وفات این بانوی بزرگوار، گفت: حضرت زینب (سلام الله علیه) با آن سبک زندگی و سیره و منشی که در زندگی فردی و حیات اجتماعی خود داشتند و نقشی که در جریان تاریخی و حادثه عظیم کربلا ایفا کرد و همچنین برخورداری آن حضرت از صفات والای انسانی و الهی، بهترین اسوه و الگو برای دختران و زنان جامعه اسلامی ماست.

 

وی اذعان داشت: وقتی که یزید ستمگر و ملعون در کاخ سرمست پیروزی ظاهری خود بود و احساس غرور می کرد، حضرت زینب سلام الله علیها در مرکز قدرت یزید او را خوار و ذلیل کرد، این نشان می دهد که زنان ما با حفظ همه حریم ها، حجاب و عفاف می توانند این نقش اجتماعی را در جامعه ایفا کنند.

 

خاضع با اشاره به اینکه آن حضرت اجازه نداد خون اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفایش پایمال شود، ابراز داشت: نقش حضرت زینب (سلام الله علیها) در تحقق حماسه حسینی، حفظ و ثمردهی قیام امام حسین (علیه السلام) نقشی ارزنده و بی بدیل است.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج ضمن تاکید بر اینکه اگر حضرت زینب سلام الله علیها نبود، هرگز اثری از کربلا و قیام امام حسین (علیه السلام) وجود نداشت، یادآور شد: بنابراین در این زمانه که دشمنان اسلام با هجمه های فکری و فرهنگی خود تلاش می کنند الگوهای مبتذل و بی ارزش غربی را به دختران و زنان جامعه ارائه دهند، وظیفه همه ما به ویژه دستگاه های فرهنگی است که با تبیین زوایای برجسته شخصیت فکری و رفتاری حضرت زینب کبری و ترویج آن در جامعه اسلامی، الگویی مناسب از شخصیت ایشان در اسلام در مقابل این الگوهای مبتذل غربی ارائه دهیم.

 

وی در ادامه، به سخنان حکیمانه و راهگشای مقام معظم رهبری در نخستین روز سال جدید در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: معظم له در این سخنرانی که در اجتماع باشکوه زائرین و مجاورین حرم امام رضا (علیه السلام) صورت گرفت، سخنان دقیق و کلیدی ارائه کردند.

 

خاضع ابراز داشت: اگرچه فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار صریح و روشن بوده و نیاز به تحلیل، تبیین و تفسیر ندارند، ولی ضرورت دارد همه ما این فرمایشات را مرور و بازخوانی و در راستای عملی شدن آنها تلاش کنیم.

 

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه ایشان در این روز خطر غرب زدگی را هشدار دادند و فرمودند:« ما البته از تجربه علم و فناوری غربی ها استفاده کنیم، امام به هیچ وجه نباید به غربی ها تکیه و اعتماد کنیم» اضافه کرد: این موضوع باید چراغ راهی برای مسئولین ما باشد و برای برخی از افرادی که هنوز چشم آنها به غرب است و غرب زده و شیفته غرب هستند.

 

در حال تکمیل....

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف استان بوشهر اعتکاف شبستان حضرت زینب س اعتکاف ماه رجب نوروز نوروز ۹۸ نوروز شعار سال امام جمعه گناهان تقوا نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز این هفته با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه شهری تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: برخی اتوبوس‌ها و سواری های شهری و بین شهری کهنه و فرسوده هستند که این نحوه خدمت‌رسانی شایسته مردم نیست و باید هر چه سریع‌تر بهبود یابد.
آیت الله حسینی افزود: بهبود کمی و کیفی اتوبوس و تاکسی از یک سو و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از سوی دیگر می‌تواند به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهری کمک کند.
وی با انتقاد از وضعیت خودروهای شوتی در استان، اضافه کرد: مسئولان برای مقابله با خودروهای قاچاق بر (شوتی) تدابیر اساسی اتخاذ کنند.
امام جمعه یاسوج با اشاره به دوازدهم اردیبهشت و روز معلم، بیان کرد: دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت مظلومانه متفکر و دانشمند اسلام شهید مطهری است که به نام روز معلم نامگذاری شده و از معلمان می‌خواهیم شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با این شخصیت به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.
با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: آثار و اندیشه‌های شهید مطهری چراغ راه اهل علم است
معلمان باید شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با عملکرد و آموزش‌های اخلاقی این شخصیت برجسته، به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.
وی با اشاره به در پیش بودن روز کار و کارگر گفت: ما می‌خواهیم که همیشه کارگران مورد احترام و اکرام باشند و به حقوق خود برسند چرا که همه ما بر سر سفره کارگران هستیم.

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند