Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:15:03 GMT

حضرت زینب (س) نماد ولایتمداری و پیامدار قیام حسینی بود

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۱۲۳۸

حضرت زینب (س) نماد ولایتمداری و پیامدار قیام حسینی بود

امام جمعه موقت بوشهر: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) معدن رسالت و علم الهی هستند و همچنین حضرت زینب کبری (س) نماد ولایتمداری و ایمان به معبود و پیامدار و پیامبر قیام حسینی و شهدای محرم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته (۲ اسفند) به امامت حجت الاسلام یوسف جمالی امام جمعه موقت بوشهر اقامه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اتکا به خداوند و ایمان مردم راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران عصاره سالها تلاش و کوشش علمی و عملی مجاهدان و مردان صادق و مخلصی است که با هدف اعتلای اسلام، عمل به قرآن و تبعیت از اهل بیت پیامبر اسلام (ص) و با مرجعیت شیعه و زعامت رهبران دینی به پیروزی رسید و طاغوت رژیم شیطانی شاهنشاهی را در هم شکست.

 

 

وی با ابراز اینکه علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود، اظهار کرد:  اهل بیت عصمت و طهارت (ع) معدن رسالت و علم الهی هستند و همچنین حضرت زینب کبری (س) نماد ولایتمداری و ایمان به معبود و پیامدار و پیامبر قیام حسینی و شهدای محرم است.

 

 

رونق تولید، استقلال اقتصادی را به دنبال دارد

حجت الاسلام جمالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نام گذاری کرده اند، بیان کرد: این نامگذاری توسط مقام معظم رهبری نشان از توجه ایشان به شرایط اقتصادی است و قطعا رونق تولید، استقلال اقتصادی را به دنبال دارد.

 

 

دشمن به دنبال جنگ اقتصادی با کشور ماست

امام جمعه موقت بوشهر افزود: براساس بیانات مقام معظم رهبری ،دشمن به دنبال جنگ اقتصادی با کشور ماست و تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به کشور ما به کار گرفته است اما رونق تولید جلوی پیشبرد اهداف آن ها را می گیرد.

 

 

دشمن در جنگ اقتصادی با کشور ایران شکست خواهد خورد

حجت الاسلام جمالی با بیان اینکه دشمن در جنگ اقتصادی با کشور ایران شکست خواهد خورد، اضافه کرد: با وجود ظرفیت های درونی و جوانان پرتلاش و رونق تولید ،دشمن را از همیشه ناامیدتر می کنیم و تلاش ما برای رونق تولید در بازدارندگی آن ها بسیار مهم است .

 

 

مرزهای فرهنگی مانند مرزهای جغرافیایی نیاز به مراقبت دارد

امام جمعه بوشهر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص که مرزهای فرهنگی مانند مرزهای جغرافیایی نیاز به مراقبت دارد، افزود: مهمانان نوروزی نباید باعث شوند مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت و بی توجه باشند و تمام زحمات هیئت های مذهبی در مدت یک سال،در این چند روز تعطیلات نوروز خدشه دار شود.

 

 

خطیب موقت نماز جمعه در بخش دیگر از بیانات خود به وضعیت نامساعد قیمت ها در بازار اشاره کرد و افزود: مردم جز آرامش و کنترل قیمت های نامتعارف کالاها در بازار انتظاری ندارند .

 

 

حجت الاسلام یوسف جمالی بیان داشت: عده ای سود جو در این وضعیت به دنبال سوء استفاده و هرج و مرج بوده و مردم را بدبین کرده اند که علاوه نظارت توسط اصناف باید با آن ها برخورد جدی شود.

 

 

امام جمعه موقت بوشهر به بهره برداری از پروژه های ملی در سفر رییس جمهور اشاره کرد و افزود:افتتاح پروژه ها باعث افتخار است اما وقتی سفر استانی است صحبت از خواسته های مردم به میان می یاید که باید به آن رسیدگی شود.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف استان بوشهر اعتکاف عید نوروز نوروز ۹۸ شبستان نوروز اعتکاف ماه رجب سال رونق تولید نوروز ۹۸ استان بوشهر خبرگزاری شبستان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ امام خمینی در سال 1323 مطلبی را در دفترچه یادداشت های آقای وزیری مکتوب کرد که امروزه به عنوان قدیمی ترین متن مبارزاتی ایشان از آن یاد می شود و به نامه قیام لله مشهور است. در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‌‎ ‎‌رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

 

 

 

 

 

30 سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ 1353/1/17 آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

 

 

متن کامل این نامه بدین شرح است:

«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع

در روز دوشنبه 12 ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری

در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد

53/1/17

سید علی خامنه‌ای »

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران