Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@04:37:05 GMT

درمان زخم معده با سین هفت سین

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۴۱۲۰

درمان زخم معده با سین هفت سین

فیبر زیاد موجود در سمنو به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و برای مبتلایان به زخم معده موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا سمنو، یک دسر خوشمزه‌ ‌ایرانی است که به عنوان یکی از اجزای سفره‌ هفت سین نیز شناخته می‌شود. این دسر دوست داشتنی که پیش از عید نوروز تهیه می‌شود، یک غذای انرژی زا و مناسب حال ورزشکاران است که فواید زیادی نیز برای سلامتی بدن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه شوید تا از مزایای سمنو برای سلامت بدن افراد آگاه شویم.

درمان کم خونی در زنان باردار

مقدار زیاد ویتامین‌های گروه B و ویتامین E موجود در سمنو باعث می‌شود این غذای دوست برای درمان نازایی مفید باشد. همچنین مقدار زیادی "فولات" در سمنو وجود دارد که برای سلامت زنان باردار مفید است و از نقص سیستم عصبی جنین جلوگیری می‌کند. از دیگر علل مفید بودن سمنو برای زنان باردار، برخورداری از آهن است که برای درمان کم خونی در زنان باردار موثر است. همچنین سمنو، نقش موثری در افزایش شیر زنان در دوران شیردهی دارد و مقدار بالای فیبر موجود در آن به پیشگیری و درمان یبوست در زنان باردار کمک می‌کند.

کاهش چروک پوست 

یکی از خواص بی‌نظیر سمنو، یعنی کاهش چروک و جوان‌سازی پوست صورت، به دلیل وجود مقدار بالای ویتامین E موجود در آن است. جالب است بدانید که این دسر خوشمزه برای درمان جوش صورت نیز مفید است. همچنین مقدار زیاد ویتامین‌های گروه B سمنو، تاثیر چشمگیری در درمان ریزش مو، افزایش رشد مو و درمان شوره سر دارد.

کاهش وزن

فیبر بالایی که در سمنو وجود دارد، باعث کاهش اشتهای افراد می‌شود، از میزان پرخوری آن‌ها می‌کاهد و تاثیر به سزایی در لاغری و کاهش وزن افراد دارد. اما از آنجا که یکی از مواد تشکیل دهنده سمنو را آرد تشکیل می‌دهد، زیاده روی در مصرف آن می‌تواند چاق کننده باشد. از دیگر فواید سمنو می‌توان به تاثیر آن در کاهش قند خون برای مبتلایان به بیماری دیابت اشاره کرد.

درمان زخم معده

از آنجا که مقدار زیادی فیبر در سمنو وجود دارد، این دسر خوشمزه به بهبود هضم غذا و سوء‌هاضمه کمک می‌کند و برای مبتلایان به معده درد و زخم معده موثر است. همچنین این دسر دوست داشتنی، سلامت دستگاه گوارش را تامین می‌کند و برای درمان سرطان کولون موثر است. جالب است بدانید که سمنو برای درمان یبوست نیز اثر گذار است و حرکات روده‌ها را بهبود می‌بخشد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارداری بیماری های گوارشی دستگاه گوارش زخم معده سمنو مراقبت از پوست هفت سین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های کمبود ویتامین K

آفتاب‌‌نیوز :

کمبود این ویتامین در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که با این ویتامین تداخل دارند (نظیر آنتی بیوتیک ها، دارو‌های ضدتشنج مثل فنی توئین و دارو‌هایی که از جذب چربی جلوگیری می‌کنند مثل اورلیستات) و یا شرایطی که فرد دچار سوءجذب باشد (مثل افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، فیبروز سیستیک، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو)، رخ دهد.

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود، زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی‌کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است. مقدار محدود پروتئین‌های لخته‌کننده خون در بدو تولد، در صورت عدم مصرف مکمل‌های ویتامین K، خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می‌دهد.

شایع‌ترین علائم کمبود این ویتامین عبارت است از:

- طولانی‌تر شدن زمان لازم جهت لخته شدن خون

- خونریزی

- کاهش تراکم استخوانی و یا پوکی استخوان

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است