Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@03:33:21 GMT

آیا ابر بانک سپه برای بانک‌های نظامی معجزه می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۵۱۹۳

خرداد: کامران ندری می‌گوید: این بار نباید به نیرو‌های مسلح اجازه داد تا بانک‌ها را خریداری کنند زیرا فعالیت نیرو‌های نظامی در کشور مشخص است و نباید وارد حوزه اقتصادی با هدف سودآوری شوند، زیرا با توجه به نفوذ نیرو‌های نظامی در کشور و در ارکان سیاسی این گروه دارای قدرت انحصاری می‌شوند و رقابت را در اقتصاد تضعیف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 یکی از خبر‌های مهم در سال ۹۷ ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه بود، برخی از کارشناسان حوزه بانکی معتقدند ادغام در نظام بانکی به عنوان آخرین راهکار برای ساماندهی آنهاست و قبل از آن باید اقداماتی در جهت به ثبات رسیدن سیستم انجام داده می‌شد، چرا که بیم این می‌رود اصلاحات عجولانه سبب بازگشت نظام بانکی کشور به سمت ابربانک نظامی؛ بنابراین این اقدام باید با احتیاط و با در نظر گرفتن ملاحظاتی صورت پذیرد.
گفته می‌شود ادغام بانک‌ها به ویژه موسسات مالی و اعتباری باعث افزایش سرمایه آن‌ها می‌شود و سرمایه این بانک‌ها را تقویت می‌کند و یک بانک قوی‌تر خواهد شد، البته باید توجه داشت که با ادغام بانک‌ها افراد و مدیران بهتری مسئولیت‌ها را بپذیرند.
یکی از ملاحظاتی که باید در نظر گرفت این است که اگر مقام‌های نظارتی به این نتیجه برسند که در مورد ادغام یا تملک بانک جدید قادر به اجرای استاندارد‌های احتیاطی نیستند، نباید مجوز اجرای این کار را صادر کنند. علاوه بر این، حالت سلطه و انحصار نیز باید ملاحظه‌ای در فرآیند ادغام باشد.
کامران ندری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ در مورد ادغام ۵ بانک نظامی با بانک سپه می‌گوید: اجرا کردن این طرح سخت است، زیرا بانک سپه نیز با مشکلات زیادی روبروست.
او ادامه می‌دهد: بنده به عنوان یک کارشناس حوزه بانک با تجمیع همه بانک‌های نظامی زیان ده موافق نیستم البته برخی معتقدند با توجه به اینکه همه این بانک‌ها دولتی می‌شوند و کنترل بر فعالیت آن‌ها آسان‌تر از قبل می‌شود تصمیم درستی بوده است.
مدیر پژوهشکده پولی و بانکی می‌گوید: بهتر آن بود این بانک‌ها در ابتدا در یکدیگر ادغام شوند و دولتی شده و پس از ان مجددا خصوصی شوند البته این بار نباید به نیرو‌های مسلح اجازه داد تا آن‌ها را خریداری کنند زیرا فعالیت نیرو‌های نظامی در کشور مشخص است و نباید وارد حوزه اقتصادی با هدف سودآوری شوند، زیرا با توجه به نفوذ نیرو‌های نظامی در کشور و در ارکان سیاسی این گروه دارای قدرت انحصاری می‌شوند و رقابت را در اقتصاد تضعیف می‌کنند. برچسب ها: بانک سپه ، بانک ، نظامی

منبع: خرداد

کلیدواژه: بانک سپه بانک نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه

به گزارش خبرنگار مهر، در دور رفت مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ اروپا، شامگاه پنجشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های فوتبال رم و لورکوزن در ورزشگاه المپیکو شهر رم به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود لورکوزن به پایان رسید.

لورکوزن یکی از شکست ناپذیرترین تیم‌های این فصل فوتبال جهان است و در این دیدار هم عملکرد بسیار موفقی داشت و در دقیقه ۲۸ اشتباه مدافع رم موجب شد توپ در درون محوطه جریمه به «گریمالدو» برسد و او هم با یک پاس «فلورین ویرتز» را صاحب موقعیت گلزنی کرد تا این بازیکن با یک ضربه دقیق توپ را به تور دروازه رم بچسباند.

در دقیقه ۷۳ هم «رابرت آندریخ» با یک شوت تماشایی برای بار دوم دروازه رم را باز کرد.

سردار آزمون در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۷۹ به جای لوکاکو برای رم به میدان آمد.

در دقیقه ۸۳ آزمون توانست در موقعیتی خطرناک صاحب توپ شود و در حالی که به دروازه لورکوزن نزدیک شده بود با مزاحمت مدافع حریف مواجه شد و نتوانست ضربه آخر را به خوبی روانه دروازه کند و دروازه بان لورکوزن ضربه آرام او را مهار کرد.

نکته قابل توجه برای سردار آزمون این است که او تحت قرارداد با باشگاه لورکوزن است و به صورت قرضی در رم حضور دارد و این دیدار به نوعی تقابل او با تیم اصلی خودش بود که نتوانست کاری از پیش ببرد.

دیدار برگشت این دو تیم به میزبانی لوزکوزن برگزار خواهد شد و رمی ها برای آنکه بتوانند راهی مرحله نیمه نهایی شوند به یک معجزه نیاز دارند.

کد خبر 6095400

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • موضوع عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌ها پیگیری شد
  • شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه
  • «وعده صادق» شکافی بزرگ بر پیکره اسرائیل وارد کرد
  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • (ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی
  • تصاویر | نجات معجزه‌آسای زن بمی بعد از ۴ روز حبس بین دیوار
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه