Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، منابع خبری شامگاه جمعه به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند فرانسه تحت فشارهای دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پروازهای شرکت هواپیمایی «ماهان‌ایر» به این کشور را متوقف کرده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه خبری بلومبرگ، شرکت هواپیمایی ماهان هر هفته چهار پرواز به فرودگاه «شارل دو گل» در پاریس انجام می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو منبع آگاه که خواسته‌اند اشاره‌ای به نامشان نشود گفته‌اند قطع این پروازها جزو اولویت‌های دولت آمریکا بوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی جداگانه روز جمعه 14 فرد و 17 نهاد ایرانی را به دلیل همکاری با برنامه هسته‌ای ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد. «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعمال این تحریم‌ها را بخشی از طرح موسوم به «کارزار فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران توصیف کرد.

دولت فرانسه پیش از این هم دولت آلمان را برای متوقف کردن پروازهای شرکت ماهان به این کشور تحت فشار قرار داده بود. واشنگتن مدعی است این شرکت هواپیمایی با بخش‌های نظامی ایران همکاری دارد.

شبکه خبری المانیتور هفته گذشته گزارش داد ممنوعیت پرواز ماهان به فرانسه از اول آوریل ماه جاری میلادی اجرایی خواهد شد.

دولت آمریکا که طبق افشاگری‌های رسانه‌ها در تنظیم سیاست‌هایش در قبال ایران تحت تاثیر لابی‌های سعودی-صهیونیستی-اماراتی قرار دارد بعد از خروج از توافق هسته‌ای کارزاری موسوم به «فشار حداکثری» را برای متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی ایران آغاز کرده است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد