Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:37:57 GMT

سیلاب اخیر ارتباطی با کاهش پوشش گیاهی جنگلی ندارد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۷۱۷۹

سیلاب اخیر ارتباطی با کاهش پوشش گیاهی جنگلی ندارد

ساری - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار مازندران گفت: سیلاب اخیر که بخش گسترده ای از مناطق مرکزی و شرق استان را در بر گرفت، ارتباطی با پوشش گیاهی در بالا دست نداشت.

مهدی رازجویان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی های اخیر بیشتر در مناطق جلگه ای و پایین دست اتفاق افتاد که کمترین میزان ارتباط با کاهش پوشش گیاهی جنگل های مازندران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه نمی توان کاهش پوشش گیاهی را در ایجاد سیلاب ها نادیده گرفت، افزود: سیل و بارندگی شدید اخیر بیشتر مربوط به انسداد رودخانه ها بر اثر بهره برداری انسانی بوده و عملا با بالا دست ارتباطی بر قرار نمی کند.
معاو امور عمرانی استاندار مازندران اظهار داشت: بستن دهانه رودخانه ها و آبراه ها توسط ساکنان محلی در منطقه موجب شد که حجم عظیم اب با موانع بسیاری در مسیر مواجه شود.
به گفته رازجویان حجم آب نیز به اندازه ای بود که کارشناسان نیز هیچگونه مدیریتی برای آن متصور نشدند و بر اساس گزارشها این میزان بارندگی در 30 سال اخیر بی سابقه بود.
وی همچنین چاله بودن جغرافیای مناطق جلگه ای شرق و مرکز استان را از دیگر عوامل تجمع آب در این مناطق عنوان کرد که منجر به اشاعه به مناطق مسکونی شد.
او افزود: در حال حاضر به دلیل هم سطح نبودن زمین های کشاورزی مناطق مرکزی استان شاهد تداوم آبگرفتگی در این مناطق هستیم و با کمک مردم سعی در تخلیه آب از زمین های کشاورزی به آبروها و رودخانه ها از طریق پمپ های مکنده داریم.
معاوه عمرانی استاندار مازندران همچنین اعلام کرد که تا خروج کامل سیلاب از مازندران چندین روز زمان خواهد برد.
**500 واحد مسکونی بر اثر سیل اخیر تخریب شدند
معاون عمرانی استاندار مازندران اعلام کرد: بر اثر سیلاب اخیر 500 واحد مسکونی استان به صورت کامل تخریب و غیر قابل استفاده شدند.
رازجویان اظهار داشت: این تعداد واحد مسکونی بیشتر در شهرستان های جویبار، نکا ، ساری ،میاندرود بود و در حال حاضر این افراد در منزل بستگانشان در حال سکونت هستند.
وی با بیان اینکه هنوز جمع بندی کاملی از میزان خسارت چه از لحاظ عددی و چه از لحاظ ریالی انجام نشد، افزود: سیل اخیر به 6 هزار و 300 واحد مسکونی نیز خسارت وارد کرد که امکان دارد این امار هم در روزهای آینده افزایش یابد.
وی تخریب شدن 6 پل اصلی ، 60 دهنه پل آبرو و بیش از 700 سردهنه زراعی استان را از دیگر خسارات سیلاب اخیر عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان خسارت به بخش کشاورزی ، باغی و مسکونی بود و خوشبختانه خسارات جانی زیادی درپی نداشت.
باران شدید در مازندران از یکشنبه(26 اسفند سال گذشته) هفته پیش آغاز شد و چند روز ادامه داشت که حجم زیاد بارش ، سر ریز آب رودخانه و جاری شدن آن در مزارع و منازل مردم تا کنون خسارات زیادی به ساکنین این منطقه زد.
بارش باران بی سابقه که بر اساس گزارش هواشناسی در سه دهه اخیر بی سابقه بود ، در برخی مناطق استان به بیش از 100 میلیمتر رسید که خسارت سنگینی به تاسیسات عمومی و ساکنین طول مسیر سیلاب زد.
7335/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل تخريب مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: ارتباطات مخابراتی در سطح استان با وجود بارندگی شدید در حالت پایدار قرار دارد.

رحیم فلاح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وجود شرایط جوی ناپایدار و بارندگی‌های شدید و احتمال وقوع سیلاب، تدابیر لازم برای رفع سریع اختلالات و برقراری پایداری ارتباطات توسط کارکنان مخابرات منطقه خوزستان انجام شده است.

وی افزود: تیم‌های فنی، عملیاتی و پشتیبانی مخابرات منطقه خوزستان برای هرگونه اختلالات احتمالی ناشی از وجود بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب احتمالی، به همراه تجهیزات و ملزومات مورد نیاز در حالت آماده‌باش کامل بودند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته توسط تیم‌های فنی، عملیاتی و پشتیبانی، شبکه‌های ارتباطی سیار، ثابت و دیتا پایدار بوده و در حال حاضر تمام ارتباطات مخابراتی نرمال و به حالت عادی برقرار است.

فلاح‌زاده تصریح کرد: در طول مدت بارندگی، اختلالات به صورت عمده در شبکه‌های ارتباطی وجود نداشته است و اختلال و قطعی در بعضی سایت‌های شبکه همراه اول که به دلیل قطعی شبکه برق ناشی از طوفان و بارندگی سنگین به وجود آمده بود، با پیگیری‌های مستمر، رفع و نرمال شد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، در همان ابتدای شرایط جوی و قطع شبکه برق، هاب سایت‌ها با موتور برق وارد شده و در حال حاضر وضعیت شبکه ارتباطی نرمال و پایدار است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده و رصد و پایش لحظه‌ای شبکه‌های ارتباطی، با تلاش‌های شبانه‌روزی و هدایت تیم‌های آماده‌باش فنی، عملیاتی و پشتیبانی مخابرات منطقه خوزستان، با وجود شرایط جوی و بارش‌های سنگین طی چند روز گذشته، در حال حاضر شبکه‌های ارتباطی سیار، ثابت و دیتا نرمال و ارتباطات مخابراتی در وضعیت پایدار است.

کد خبر 750677

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • بازگشت سیلاب به «بهانگر» در داورزن و تخریب پل ارتباطی روستا
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر ایلام به ۵۴ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی
  • ورود سیلاب به مسیر ارتباطی «گل گل» ملکشاهی
  • خسارت سیلاب به مسیرهای ارتباطی روستایی در ایلام
  • ورود سیلاب به جاده ارتباطی صالح آباد-ایلام
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران