Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان اسکندر اسکندری مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: فتاح، رئیس کمیته امداد با توجه به خسارات وارد شده به دلیل بارش و سیل اخیر به مددجویان گلستانی در روز‌های پایانی سال، یک میلیارد تومان اعتیار برای کمک به خانوار‌های سیل‌زده تحت حمایت این نهاد اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسکندری افزود : کمیته امداد برای کاهش آلام ۲۰۰۰ خانوار مددجوی سیل‌زده گلستانی در عید نوروز، امروز برای خانوار‌های یک‌نفره، ۳۰۰ هزار تومان، دونفره ۴۰۰ هزار تومان، سه‌نفره ۵۰۰ هزار تومان، چهارنفره، ۶۰۰ هزار تومان و ۵ نفر به بالا ۷۰۰ هزار تومان واریز خواهد کرد.

وی افزود: به دلیل طوفان و سرریز شدن چند سد استان به‌ویژه در شهرستان‌های گنبدکاووس ، گمیشان، بندر ترکمن، آزادشهر و آق‌قلا در روز‌های پایانی سال، استان گلستان در معرض سیل و آب‌گرفتگی قرار گرفت که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دچار خسارات ساختمانی و اسباب‌اثاثیه شدند.

وی با توجه به اینکه تمامی مددجویان گلستانی بیمه حوادث، عمر و اثاثیه هستند افزود: بیمه منازل مسکونی مددجویان شهری ۳۵ میلیون تومان و روستایی ۲۵ میلیون تومان و بیمه اثاثیه شهر و روستا ۱۵ میلیون تومان و بیمه ناشی از حوادث برای سرپرست‌های خانوار ۱۵ میلیون تومان و هر فرد از اعضای خانواده چهار میلیون تومان است.

وی گفت:: از ساعات اولیه این حادثه امدادگران استان وارد عمل شده و ۲۰۰۰ خانوار حادثه‌دیده را شناسایی کردند و گروه تعیین خسارت شرکت بیمه‌گذار از امروز فعالیت خود را از شهرستان گنبدکاووس آغاز تا خسارات وارده در اسرع وقت از طریق بیمه به خانوار‌ها واریز شود.

وی گفت: پایگاه‌های کمیته امداد استان گلستان برای جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان در سراسر استان مستقرشده است.

انتهای پیام/گ/ن     کمک بلاعوض کمیته امداد به سیل زدگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی ۳ هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) گفت:یکی از مصادیق بارز مقابله با تهاجم فرهنگی را می‌توان طرح فرهنگی یاس معرفی کرد که با فعال‌سازی بیش از سه هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان، ظرفیت‌های ناشناخته اقتصادی را هم کشف و هم بارور کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدمرتضی بختیاری،در جشنواره ملی عطر گل یاس که ویژه معرفی دستاورد‌های تیم‌های یاس (یاران آسیب‌ستیز) استان‌های سراسر کشور در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در طرح یاس دختران و زنان امدادگری که زیرپوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و بهزیستی و مراکز حمایتی هستند، به گونه ای توانمند می‌شوند که بتوانند مشاغل خانگی و کسب‌و‌کار‌های پویا ایجاد کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بار‌ها تأکید داشته‌اند که در این کشور، ظرفیت‌های ناشناخته بسیار زیادی وجود دارد؛ این ظرفیت‌ها می‌تواند در همه عرصه‌ها، کشور را متحول کند و این درحالی است که طرح اقتصادی‌ فرهنگی یاس را می‌توان مصداق بارز همین توانمندسازی دانست که بانوی عزیزی را که در تمام طول عمر به‌عنوان مادر، دختر، همسر یا خواهر، انیس جان و مایه قوام یک خانواده بوده و در مقام امدادگر، جان هم‌وطنانش را هم بدون چشم‌داشت نجات داده‌ است، اکنون در طرح یاس به‌نحوی توانمند می‌شود که بتواند از نظر معیشتی و اقتصادی هم زندگی خود را بهبود ببخشد و حتی دست دیگری نیز را بگیرد و کمک حال باشد.

بختیاری یاس را به‌دنبال طرح توانمندسازی معیشتی و فرهنگی دانست و گفت:در آستانه هفته هلال‌احمر و دهه کرامت، یکی از مصادیق بارز مقابله با تهاجم فرهنگی را می‌توان طرح فرهنگی یاس معرفی کرد که با فعال‌سازی بیش از سه هزار خانه هلال در 400 شهر و شهرستان، ظرفیت‌های ناشناخته اقتصادی را هم کشف و هم بارور کرده است.

توانمندسازی بانوان امدادگر زیرپوشش کمیته امداد

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی‌المدنی ،رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز اظهارداشت: توسعه طرح یاس مهمترین اولویت است؛اجرای طرح یاس در سالروز ولادت حضرت‌زهرا (س) شروع به کار کرد به همین خاطر به نام طرح یاس لقب گرفت.

وی افزود: توانمندسازی بانوان امدادگر اقدامی اساسی برای تأمین مهم‌ترین زیرساخت‌های معیشتی بانوان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌ (ره) است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: اجرای طرح یاس در سالروز ولادت حضرت‌زهرا(س) آغاز شد؛ اما رویکرد اساسی و مشترک کمیته‌ امداد و هلال‌احمراین است که طرح به صورت جدی با تخصیص اعتبار و حمایت فرهنگی توسعه پیدا کند.

حسینی المدنی تصریح کرد: خدماتی که به بانوان امدادگر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌شود، از سال جدید ارتقای کمی و کیفی پیدا کرده تا در این راستا توان پوشش و حوزه عملکرد این بانوان نیز نسبت‌ به زیرمجموعه کارآفرینی و حمایتی خود افزایش یابد.

اجرای 400 مانور امدادونجات در خانه‌های هلال در سراسر کشور

سید علی منیری، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور،نیز تاکیدکرد: در حال حاضر، بیش از 30 هزار نفر از دختران کشور عضو طرح یاس هستند و طبق آخرین برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شده تا هر سال 10 هزار نفر به این جمعیت افزوده شوند.

وی گفت: البته با استقبال پرشور دختران، در سال 1402، بیش از 20 هزار نفر به جمعیت دختران عضو طرح یاس افزوده شده که نشان از گسترش روزافزون این پویش ملی و سراسری دارد.

منیری اضافه کرد: تا به امروز به‌همت گروه‌های یاس کشور، بیش از 100 هزار نفر ساعت آموزش امدادونجات و کمک‌های اولیه صورت گرفته است و افزون بر 21 استان کشور که امروزه در این طرح عضویت دارند، برنامه‌ریزی شده تا پروژه فرهنگی یاس در هر 31 استان کشور گسترش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، 400 مانور امدادونجات در خانه‌های هلال در سراسر کشور اجرا خواهد شد و 1416 هسته کارآفرینی تا پایان سال جاری به 8 هزار هسته فعال کارآفرینی در سطح ایران اسلامی تبدیل خواهد شد و همه این اهداف نه‌ تنها با افزایش جذب جوانان بلکه با سامان‌دهی و آموزش هم‌زمان آنان قابل‌تحقق خواهد بود.

رئیس ستاد زن و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: در طرح یاس، دختران و زنان امدادگری که تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و بهزیستی و مراکز حمایتی هستند، به‌ نحوی توانمند می‌شوند که بتوانند مشاغل خانگی و کسب‌و‌کار‌های پویا ایجاد کنند و این درحالی است که این دختران و زنان، همان کسانی هستند که در بحران‌ها و آسیب‌های طبیعی، جان هم‌وطنان را نجات می‌دهند و با این طرح مقرر شده تا در چالش‌های اقتصادی هم یاریگر هم‌وطنان خود باشند.

فهیمه فرهمند پور افزود: اتفاقی که در تیم‌های یاس به‌عنوان محصول مشترک فرهنگی میان هلال‌احمر و کمیته‌امداد افتاده، دقیقاً تعبیر همین موضوع است؛ اینکه می‌توان آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های زندگی را به فرصت‌هایی تبدیل کرد که نه‌‌تنها زندگی آن جوان را تغییر می‌دهد بلکه دست سایرین را هم می‌گیرد و چندین زندگی را نجات می‌دهد.

گفتنی است؛ نمایشگاه ملی «عطر گل یاس» ویژه معرفی دستاورد‌های تیم‌های یاس (یاران آسیب‌ستیز) استان‌های سراسر کشور در محل مجموعه نمایشگاهی حرم مطهر رضوی نیز دایر شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • کمیته امداد اردبیل از ۱۳۲۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص حمایت می‌کند
  • حق بیمه اجتماعی ۱۰۴ بانوی سرپرست خانوار در قشم پرداخت شد
  • واریز مستمری ۲۹ هزار خانوار کمیته امداد البرز
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • فعال‌سازی ۳ هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان
  • تشریح برنامه‌های خدمت به مددجویان کمیته امداد اصفهان در دهه کرامت
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند