Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@12:37:56 GMT

آغاز نوزدهمین شنبه سیاه در فرانسه

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۶۱۰

آغاز نوزدهمین شنبه سیاه در فرانسه

نوزدهمین دور از اعتراضات علیه نظام سرمایه‏‌داری درحالی در فرانسه آغاز شد که تجمع در برخی شهرها ممنوع شده و ارتش نیز برای سرکوب مردم به کمک پلیس آمده است!

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، نوزدهمین شنبه سیاه در فرانسه درحالی آغاز شد که این بار با ادعای حراست از ساختمان‌های دولتی و اموال عمومی، ارتش نیز با هدف سرکوب جنبش اعتراضی جلیقه‌زردها به نیروهای پلیس پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان، معترضین از تجمع در خیابان شانزلیزه منع شده‌اند. این در حالی است که اندک‎اندک شاهد تجمع گروهی معترضین در نقاط دیگر شهر پاریس هستیم.

گفتنی است تظاهرات در فرانسه از ۱۷ نوامبر سال میلادی گذشته در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

مجوز شلیک آزاد برای پلیس فرانسه به معترضان تعطیلی ۴ مرکز اسلامی در فرانسه

از آغاز این اعتراضات تاکنون حداقل ۱۰ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر بازداشت شده‌اند. بیش از ۲ هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده‌اند.

این در حالی است که ژنرال «برونو لرای» فرمانده نیروهای نظامی مستقر در پاریس، از مجوز پلیس فرانسه برای شلیک آزاد به جلیقه‌زردها خبر می‌دهد.

به ادعای وی، چنانچه جان پلیس از سوی جلیقه‌زردها تهدید شود، حق شلیک به آنها را دارد.

در حال حاضر، ۵ هزار پلیس برای مقابله با جلیقه‌زردها آماده باش هستند.

اظهارات لرای در حالی مطرح می‌شود که با طرح ادعای آسیب به اموال عمومی، تجمع جلیقه‌زردها در برخی شهرها و اماکن ممنوع شده است.

قرار است امروز شنبه شماری از نیروهای ضد تروریسم از اماکن دولتی فرانسه حراست کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی اعتراضات مردمی فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود

قائم مقام دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کشور گفت: نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شامل دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی در دانشگاه غیردولتی خاتم برگزار می‌شود.

غلامرضا بلالی، قائم مقام دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اظهار کرد: نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شامل دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی در دانشگاه غیردولتی خاتم برگزار می‌شود، در این دوره از مجمع محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات فناوری، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب و معاون آموزش وزارت علوم به همراه مدیران حوزه آموزش و اساتید حوزه دانشگاهی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: در این مجمع نقش دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی در آموزش عالی بررسی خواهد شد و در خصوص فرصت‌ها و تهدیدها در آموزش عالی بحث و گو خواهد شد و راهکارهای موجود مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی؛ نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شامل دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه غیردولتی خاتم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود
  • هجوم پلیس آلمان به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در برلین+ فیلم
  • ویدئو| حمله پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به دانشجویان
  • حمله پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین+ فیلم
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتارهای نژادپرستانه
  • پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین حمله کرد+ فیلم
  • پلیس فرانسه با ضرب‌وشتم و گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین حمله کرد
  • برخورد پلیس آلمان با تجمع حامیان فلسطین
  • فیلم| حملات وحشیانه اسرائیل به رفح آغاز شد
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد