Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید علی سبزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ایلام یکی از استان‌های کهن دارای تمدن فرهنگی و تاریخی فراوانی است.

وی بیان داشت: یکی از شهرستان‌هایی گردشگر پذیر استان ایلام شهرستان ایوان است، این شهرستان در شمال غربی استان ایلام قرار دارد و دارای دو بخش مرکزی و زرنه است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان از لحاظ طبیعی و تاریخی دارای جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی و اماکن مذهبی فراوانی است، تصریح کرد: مردم این شهرستان کلهر و به زبان کردی کلهری سخن می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبزی عنوان کرد: در سطح شهرستان همانند سنوات گذشته برای استقبال از مهمانان نوروزی برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

فرماندار ایوان تصریح کرد: در سال گذشته در شهرستان ایوان بر اساس آمار رسمی بیش از ۲۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی به این شهرستان سفر کردند، امسال پیش بینی می‌شود این عدد به ۲۵۰ هزار نفر برسد.

وی بیان کرد: از جمله جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایوان می‌توان به آتشکده سیاهگل در روستای سیاهگل در ۲۵ کیلومتری غرب ایوان، طاق شیرین و فرهاد در منطقه کوشک در ۳۵ کیلومتری غرب ایوان اشاره کرد.

سبزی اظهار داشت: این شهرستان همچنین دارای تفرجگاه‌های مختلفی از جمله چشمه سفید در دامنه کوه‌های مانشت است.

وی ادامه داد: طی برنامه‌ای در پنجم و ششم فروردین از ساعت ۱۶ تا ۱۸ عصر برنامه جشن نوروز و نوروزگاه در مجتمع گردشگری سد کنگیر برگزار خواهد شد.

کد خبر 4574340

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ایوان گردشگری ایلام میراث فرهنگی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد

ایسنا/لرستان یک واحد رستوران و تالار پذیرایی در خرم‌آباد به علت تیراندازی در مراسم عروسی پلمب شد.

علی حسنوند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد در این رابطه گفت: باتوجه به گزارش مدیر فرودگاه خرم آباد و رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان مبنی بر اینکه این تالار در نزدیکی فرودگاه خرم آباد قرار دارد و تیراندازی‌های صورت گرفته باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای این فرودگاه شده است، دستور پلمب آن صادر شد.

وی افزود: تیراندازی در مراسم عروسی برگزار شده در این تالار پذیرایی باعث لغو تعدادی از پروازهای فرودگاه مرکز استان شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد ادامه داد: با توجه به موارد پیش آمده، این موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت اما با وجود تذکرات متعدد به مدیر تالار و اخذ تعهد از ایشان، متاسفانه توجهی در این زمینه صورت نگرفت که منجر به پلمب این مجموعه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • سیلاب در ایوان استان ایلام
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره