Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:37:27 GMT

2 نفر از غرق شدگی در رودخانه مارون نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۸۳۲

2 نفر از غرق شدگی در رودخانه مارون نجات یافتند

یاسوج - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر لنده گفت: امدادگران جمعت هلال احمر این شهرستان ، 2 نفر از گردشگران که برای شنا به حاشیه رودخانه مارون رفته بودند از مرگ حتمی نجات دادند.

سید علی توحیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه در ساعت 16/30 دقیقه امروز شنبه به پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نیروهای هلال احمر در کمترین زمان ممکن برای امداد رسانی با یک تیم کامل در حاشیه رودخانه مارون در کنار روستای ایدنک حضور یافتند.
توحیدی تصریح کرد: تیم غواصی جمعیت هلال احمر بعد از چند دقیقه تلاش این 2 گردشگر را از رودخانه مارون بیرون کشیدند.
وی اضافه کرد: کمک های اولیه از سوی تیم امداد و نجات جمعیت انجام و یکی از گردشگران با امبولانس هلال احمر به مرکز بستر درمانی لنده انتقال داده شد.
توحیدی عنوان کرد: یکی دیگر از افراد غرق شده نیز از سوی اورژانس 115 انتقال داده شد.
هر ساله حاشیه رودخانه مارون در شهرستان های کهگیلویه و لنده جان شماری از مسافران و ساکنان محلی افراد را می گیرد.
شهرستان 21 هزار نفری لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور است.
براساس برخی اسناد، نام قدیمی رودخانه مارون، «تاب» است و در بیشتر منابع جغرافیایی نام آن ذکر شده است.
رودخانه تاب، سرحد جغرافیایی استان‌های فارس و خوزستان بوده، ولی امروز از میانهٔ خاک کهگیلویه و بویراحمد، روستای آبریز و زیرنا، در منطقه دشمن زیاری سرچشمه می‌گیرد، سپس از شهرستان‌های بهبهان و آغاجاری در استان خوزستان نیز گذر می‌کند.
رودخانه تاب در حدود قرن ۱۳ هجری به استناد نوشته فارسنامه ناصری، به رودخانه مارون تغییر نام یافت.
رود مارون از کوه‌های نیل و چشمه ‌سارهای دامنه کوه‌های سادات از رشته کوه زاگرس سرچشمه گرفته و پس از طی مسافت ۱۲۰ کیلومتر به دریاچه سد مارون می‌رسد و از طریق تنگ تکاب وارد دشت بهبهان می‌شود.
این رود در مواقع پرآبی از طریق خورموسی وارد خلیج فارس می‌شود.
7531/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي غرق شدگي امداد و نجات رودخانه مارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: شب گذشته تماسی مبنی بر مفقود شدن ۲ مرد ۵۹ ساله و ۳۶ ساله که به قصد کوهنوردی به ارتفاعات شهرستان بام و صفی‌آباد رفته بودند، به مرکز پاسخگویی به عملیات ۱۱۲ اعلام شد.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی انجام شده و با استفاده از تجهیزات به روز مکان‌یابی سریعاً پنج نفر از نجاتگران در قالب تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان اسفراین به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: با وجود اینکه هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر وضعیت فرد مفقودی وجود نداشت با تلاش و جستجوی پنج ساعته در تاریکی شب ۲ نفر مفقودی پیدا و به محل امن منتقل شدند.

کد خبر 6095538

دیگر خبرها

  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
  • نجات ۳ مرد گرفتار در کوه سیاه لنده توسط امدادگران هلال احمر