Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ضمن حمایت همه جانبه کمیسیون برنامه و بودجه از نامگذاری سال  به نام رونق تولید از سوی رهبری، اظهار کرد: امسال رهبری با دقت نظر همیشگی موضوعی استراتژیک و مهمی را برای نامگذاری و سوق بخشیدن عملکرد مسئولان برای مقابله با تحریم ها انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راهکارهای زیادی برای افزایش رونق تولید وجود دارد که مهم ترین آن ها تدوین یک برنامه جامع برای نظام پرداخت و دریافتی های نظام تولیدی است. در واقع مشکلی که این روزها جان تولیدکنندگان داخلی را می آزارد عدم پرداخت های به موقع اقساط فروش است.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: فروشنده مواد اولیه را به صورت چک و نسیه خریداری می کند و مواد تولیدی خود را هم به همین صورت به فروشنده می فروشند، این بین هیچ قانونی حامی تولیدکننده نیست تا در صورت عدم وصول چک هایش از این افراد حمایت کند تا دست آن ها برای ادامه تولید سرد نشود.

بیشتر بخوانید: کاهش تصدی گری دولت راهی برای رونق تولید/ تصمیمات جدی برای امهال وام تولید کنندگان گرفته شود

وی اضافه کرد: اگر قوانینی برای نظام پرداخت ها و دریافت های تولید ملی وجود داشته باشد چرخ تولیدات کارخانجات تندتر می چرخد. موضوع نقدینگی های سرگردان جامعه نیز بر منابع مالی شرکت های تولیدی ایرانی تاثیر گذار است. زمانی که سازوکاری برای جذب سرمایه های سرگردان و راکد جامعه تعریف شود دیگر مدیران شرکت های خصوصی نگران تامین مالی نیستند.

این نمایند مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از سرمایه ها و پول های جامعه که به صورت  راکد در خانه ها انباشته شده است باید با ترفندهای اقتصادی دولت به بازار سرمایه و تولیدات ملی بازگردد.

وی اضافه کرد: فرابورس و بورس محل مناسبی برای تامین مالی شرکت های تولیدی است زیرا علاوه بر اینکه پیچیدگی های تسهیلات بانکی را ندارد بلکه می تواند مشارکت مردمی را هم برای افزایش سود خود در دست بگیرد و سود حاصل را بین سهام داران تقسیم کند، از همین طریق  مشکل نقدینگی حوزه تولید  برطرف می شود.

حاجی دلیگانی ابراز کرد: فاصله ای که بین تولید و فروش رخ داده چرخ تولید را پنچر کرده است و اگر این گپ از بین برود ما شاهد رونق و چرخش تولید ملی خواهیم بود.

نماینده مردم شاهین شهر در ادامه بیان کرد:  برای افزایش فروش تولید داخلی باید کارگروه های استانی فعالیت خود را افزایش دهند و به تبلیغ کالاهای تولید شده در داخل شهر خود بپردازند. مدیران شهری و روستایی شهامت لازم را برای اتخاد تصمیمات مهم ندارند معتقدم رونق اقتصادی و تولیدی کشور بیشتر نیازمند مدیران جسوری  است که توانایی ریسک سرمایه گذاری را داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: البته برخی دخالت های سازمان بازرسی باعث کم جرئت شدن مدیران در شهرستان ها شده است به طور مثال به سازمان محیط زیست مراجعه می کنیم و برای انجام یک روند قانونی با دستور العمل های سازمان بازرسی مواجه می شویم، سازمان بازرسی اصلا نباید وارد صدور دستور العمل های جزئی شود بلکه باید برای جلوگیری از انواع رانت ها و تخلفات اداری پیش قدم و از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

انتقاد نماینده مردم شاهین شهر از دخالت های سازمان بازرسی در مدیریت های شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق تولید اخبار اقتصادی رونق تولید اقتصاد دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون امور صنایع صمت استان گفت: شرکتی دانش بنیان در شهرکرد با تولید انبوه توانسته نیاز کشور به محور چرخ خودرو یا همان اکسل را به روش دانش بنیان تأمین کند.
بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودرو‌های پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.
خسروی افزود: برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.
استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود