Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت نانویی با روشی نوین، روی محصولات مختلف پوشش‌های نانو اعمال می‌کند تا ضمن افزایش درخشندگی و مقاومت آنها، در آینده زمینی پاک و بدون مواد آلوده داشته باشیم.

عبدالعلی فیاض مشاور شرکت نانویی «نور مهر هدی» در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو گفت: حیطه فعالیت ما در حوزه پوشش کاری لایه‌های نانو و آبکاری سبز بوده است و تقریبا فعالیتمان را از ۳ سال گذشته آغاز کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروزه شاهد موجی از انواع کالا‌های کم عمر هستیم و این کالا‌ها معمولا دارای مقادیر فراوانی از فلزات سمی و مهلک نظیر سرب، کادمیوم، جیوه، کرومیوم و باریم هستند که به دلیل فقدان قوانین مربوط به بازیافت این محصولات، مواد مضر آن‌ها عمدتا روانه محیط زیست می شوند؛ از همین رو با استفاده از آبکاری سبز بدون ضایعات، رنگ و بوی مضر برای محیط زیست، سعی داریم زمین را پاک نگه داریم.

فیاض با بیان اینکه ضمن بهره‌گیری از حمایت‌های ستاد نانو، در این راه حامیان مالی خصوصی نیز داشته‌اند، اظهار داشت: استقبال صنایع به خصوص صنایع تولیدی شیرآلات از فعالیتمان خوب بوده است، درحقیقت مشابه خارجی محصولات ما قیمت بالایی دارند از این رو صنایع مایل هستند تولیدات ما را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر خریداری کنند.

مشاور شرکت نانویی «نور مهر هدی» با اشاره به اینکه اعضای تیم را فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته‌های متالوژی، مهندسی مکانیک، مکاترونیک و... تشکیل می‌دهند، گفت: از آنجایی که فعالیت پوشش لایه‌های نانویی شیوه جدیدی است، برای تبلیغ و عرضه محصولات در بازار کمی مشکل داشتیم، از طرفی چندین بار در خواست دادیم تا به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شویم، اما علیرغم داشتن گواهی نانو مقیاس هنوز این اتفاق نیفتاده است.

فیاض عنوان کرد: پوشش لایه‌های نانویی (رسوب گذاری از فاز بخار)، بصورت PVD بوده که یک فرآیند اعمال پوشش سازگار با محیط زیست است و معمولا به اجسامی از جنس کروم و فولاد میچسبد، اما توانسته ایم علاوه بر این موارد بر روی ABS (یکی از پرکاربرد‌ترین پلیمر‌های مورد مصرف) و نیکل نیز این فرآیند را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه به وسیله راه‌اندازی این شرکت نانویی برای ۲۵ الی ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی شده است، تصریح کرد: از پوشش لایه‌های نانو برای شیرآلات، اشیا و ظروف فلزی، میز و صندلی و... استفاده می شود. مقاومت و استحکام بالا، ضد سایش و خط خوردگی، درخشندگی و زیبایی از ویژگی‌های این محصولات هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانو پوشش نانویی شیرآلات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی تهران: سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی، طی روز‌های گذشته، با استقبال گسترده مخاطبان از جمله مقامات وزارتخانه ها، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی، دانشجویان و کارشناسان و استادان دانشگاه‌ها مواجه شد.
استقبال از این نمایشگاه به حدی بود که غرفه‌ها و سالن نمایشگاه مملو از مخاطبان بود و ترددد به سختی صورت می‌گرفت.
حضور شرکت‌های خارجی بویژه کشور‌های اروپایی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد یافته است.
در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژاتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت خواهند داشت.
حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان و استارتآپی بخش مهمی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزیایران است که در حاشیه آن چندین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا و در آن حدود ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از مناطق مختلف، نوین‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت شوینده و بهداشتی را ارائه می‌کنند.
رئیس ستاد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی گفت: در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه ارائه خواهند کرد.
علی مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن سلولزی بهداشتی ایران برپا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۴ هزار مترمربع و در ۱۰ سالن برگزار می‌شود، تولیدکنندگان؛ آخرین دستاورد‌ها و تکنولوژی‌های روز این صنعت را به نمایش می‌گذارند.
وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویت‌های بر پایی این نمایشگاه است، افزود: جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.
مرادی اطلاع از آخرین استاندارد‌های علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزائی، تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و کشف استاندارد‌های بالقوه در داخل کشور را نیز از مهمترین اهداف برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • مواد غذایی شگفت انگیزی که بوی بد یا عجیب و غریبی به ادرارتان می‌بخشند
  • کارگران به تولید هویت می‌بخشند
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ
  • تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ+ عکس
  • خرید مدل های مختلف جاروبرقی مرکزی از نمایندگی های معتبر کسری